Nieuws

Oranjeselecties in een gloednieuw jasje

Het WK voor de vrouwen in Duitsland is nog maar 80 dagen verwijderd voor de Oranje-speelsters met de openingswedstrijd tegen Zuid-Korea. Dat gebeurt in een gloednieuw tenue van kledingsponsor Hummel.

Handbal is geen voorzichtige sport. Door het duw- en trekwerk krijgen de tenues het zwaar te verduren. De sportfabrikant heeft hier met een aantal aanpassingen goed op ingespeeld, aldus het NHV. Ook de uitstraling is enorm belangrijk. Eentje die past bij de status van de Oranjevrouwen als een van de serieuze kanshebbers op een internationaal eindtoernooi.

De nieuwe outfit van de ploeg is op woensdag 27 september voor het eerst te bewonderen in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Wit-Rusland in Eindhoven. Het duel was met 4350 toeschouwers binnen één dag uitverkocht.

Naast de vrouwenploeg voorziet de sportfirma ook het mannenteam en diverse jeugdploegen van nieuwe trainings- en wedstrijdkleding. Voor de heren betekent het duel op 25 oktober tegen Griekenland (in Rotterdam) hun eerste optreden in de nieuwe outfit.

Alle teams spelen vanaf dat moment in het speciaal ontwikkelde Lyon-shirt dat het NHV met het kledingbedrijf heeft ontwikkeld. De samenwerking met het NHV dateert al vanaf 1996, toen voor het eerst sportkleding geleverd werd. In 2016 werd de overeenkomst tot en met de Olympische Spelen van Tokio (2020) verlengd. De kleding voldoet in alle opzichten aan de specifieke eisen die het NHV én de handbalsport stellen.     

Deel dit bericht