Bevo Hc geeft zekere zege uit handen

Herpertz Bevo Hc heeft tegen debutant Sporting Nelo uit het Belgische Neerpelt een zekere overwinning uit handen laten glippen in de eerste BENE leaguewedstrijd  van het seizoen. Halverwege de tweede helft leidde de thuisclub nog met 22-14, maar in de slotfase sloegen de Belgen alsnog toe. In de slotminuut werd het nog 29-29 .

Bevo begon goed aan de wedstrijd. Defensief stond het, met een uitblinkende keeper Markus Hammerschmidt,  goed, terwijl het aan de hand van de teruggekeerde Dario Polman het aanvallen ook prima liep.

Polman verdeelde niet alleen het spel maar de Arnhemmer ontpopte zich ook als topscorer met zeven doelpunten, en liet daarbij ook de andere spelers nog eens  beter spelen. De leidde Bevo naar een voorsprong van zeven doelpunten: 16-9.

De Panningse ploeg was in deze fase bij vlagen oppermachtig.  Bij de gasten uit Neerpelt waren er hoofdrollen weggelegd voor Daan Versleeuwen,  Marco Vernooy, Vlatko Tasevski, Tobias Marx en keeper Thijs van Leeuwen.   onder hun impuls konden de gasten het verschil bij de rust terugbrengen naar vijf doelpunten  Bevo leidde na de eerste helft met 17-12.

De Belgen besloten vervolgens om in de tweede helft Dario Polman maandekking te geven.  In eerste instantie hielp die tactiek de Belgen niet, want Bevo bleef er lustig op los scoren door onder meer Robin Jansssen, Nick van den Beucken en Pim Augustinus. de thuisploeg liep dan ook weer uit naar een verschil van acht doelpunten .

Bij de stand  van 22-14 kantelde de wedstrijd en had de Belgische tactiek succes. De achterstand werd verkleind tot één doelpunt. Toen in de slotfase doelman Thijs van Leeuwen een strafworp van Nick van den Beucken stopte, brak  Bevo en kon Sporting Nelo de toch wel verdiende 29-29 gelijkmaker  in de slotminuut scoren door Venlonaar Marco Vernooy

Daarmee werd Nelo de morele winnaar van deze wedstrijd, maar Bevo verdient ook veel complimenten door hun manier van handballen. De Panningse ploeg zal echter een plan B moeten ontwikkelen, wanneer Dario Polman aan banden worden gelegd.