BFC naar makkelijke zege op Dongen en houd zicht op de eerstedivisie

De handbalsters van Benefitt BFC hebben afgelopen zaterdag een ruime overwinning behaalt op Dongen. Na een 1106 ruststand werd het 31-22 voor de ploeg uit Zuid Limburg die daarmee mede koploper blijft in de tweede divisie B omdat ook Westsite de Amsterdamse derby tegen VOC 2 ,et 32-26 wist te winnen.

Ib de beginfase was het vooral nog aftasten want Dongen was de laatste weken is Dongen op de weg terug en had de laatste drie wedstrijden gewonnen. In de lokale media werd geschreven dat men in deze vorm een gevaar vormt voor de beide koploper die de eerste volgende twee weken op het menu staat voor de Brabantse ploeg.

Twaalf minuten duurde de aftastingsfase die bij 3-3 werd afgesloten en waarin veel kansen door beide ploegen werd gemist. In het tweede deel van de eerste helft leit BFC zien waarom het nog kans heeft om naar de eerste divisie te promoveren. Met snel en attractief handbal en en goed verdedigen werk kwam Dongen niet meer in het spel voor en liep BFC weg naar de 11-6 stand bij rust.

In de tweede helft kwam de voorsprong niet meer in gevaar al fluctueerde deze wel op en neer. BFC liep na rust meteen uit naar 14-6 maar zag Dongen vervolgens terugkomen naar 14-9 BFC oakte de draad weer op eb liep gestaag uit naar een voorsprong van negen doelpunten: 21-12. Maar ook die gaf men weer voor een groot deel prijs als Dongen kans ziet terug kan komen naar 24-20. BFC herstelt zich weer kan dan uiteindelijk uitlopen naar de 31-22 overwinning.