Bijna perfecte voorstelling Bevo Hc tegen Tongeren

In de derde thuiswedstrijd van het nog prille BENE-League-seizoen heeft Herpertz Bevo Hc op indrukwekkende wijze afgerekend met Callant Tongeren In een bijna perfecte wedstrijd werden de Belgen, na een ruststand van 19-11, met 36-20 afgetroefd. Geen geflatteerde zege, maar een beloning voor het goede verdedigende werk en het doeltreffende aanvalsspel.

Vanaf het beginsignaal straalde Bevo Hc de overtuiging uit, dat de eerste nederlaag in Volendam een vergissing was geweest.  Het team stond als een huis. De Belgen kregen nauwelijks kansen.

In het doel was Markus Hammerschmidt in vorm. In de slotfase stond ook Bram van Grunsven in het doel zijn mannetje. Tongeren liep zich meermaals stuk op de hechte Panningse defensie. Aanvallend zat het ook goed dankzij het gevarieerde aanvalsspel.

De basisformatie - Niels Poot, Pim Augustinus, Jeroen van den Beucken, Robin Jansen en Dario Polman - schoot vanaf de beginfase met scherp. Via tussenstanden van 11-5 en 18-10 werd de rust bereikt met 19-11. De Belgen mochten zelfs blij zijn met deze ruststand.

Hadden de Belgen gehoopt, dat de thuisclub minder geconcentreerd uit de kleedkamer gekomen zou zijn, dan kwamen ze bedrogen uit. De Panningse ploeg, die als een ingespeelde eenheid optrad, gaf geen presentjes weg. Integendeel, op een gegeven moment was de Panningse voorsprong uitgegroeid tot 22-12.

De wisselspelers kwamen ook aan de bod. De aanvalsdrift verslapte niet. De Belgen kregen als het ware een oorwassing. Oud- Bevo Hc-speler Nick de Kuyper moest lijdzaam toezien, hoe de thuisploeg tegen een van de concurrenten uitliep naar een monsterscore met indrukwekkende cijfers: 36-20.

Wanneer Bevo Hc dit spel in de komende weken nog verder kan perfectioneren, dan kan een plek in de Final Four de mannen van trainer Jo Smeets niet ontgaan. In het team zit zoveel potentie. Het lijkt dat de spelers zichzelf en elkaar beter maken.

Komende zaterdag staat de lastige uitwedstrijd tegen JMS Hurry Up in Zwartemeer op het programma en op zaterdag 21 oktober komt koploper OCi Lions naar de Heuf.

Doelpunten Bevo Hc; Niels Poot 6, Jeroen van den Beucken en Niek Jordens ieder 5, Pim Augustinus, Quinten Colman en Robin Jansen ieder 4, Sijbren Stijweg, Wouter Sas, Nick van den Beucken en Dario Polman ieder 2

Door Mat Nellen