Bocholt maatje te sterk voor Hasselt

Voor zowel Bocholt als Hasselt werd de wedstrijd van afgelopen weekend als een eerste serieuze test gezien. In de beginfase liep Bocholt twee doelpunten uit. Het werd  3-1 via Serge Spooren maar een vroege tijdstraf weerhield Bocholt van een forse start. De verdediging stond wel pal, maar aanvallend was het voor Bocholt toch ook vaak zoeken: 6-4 na tien minuten. Een tweede tijdstraf voor een goed verdelende Bartosz Kedziora gaf Hasselt het sein om via een bal van Houbrechts in een leeg doel weer aan te sluiten (7-6) maar de Bocholter opbouwrij hield het hoofd koel en een nieuwe ondertal situatie  werd probleemloos overleefd. Bocholt begon nu onder stoom te geraken en vooral Roel Valkenborgh bleek trefzeker: 13-8. Die kloof stond bij de rust ook op het bord, mede dankzij  Bjorn Alberts, die 30 minuten lang op hoog niveau acteerde: 17-12.

De rust was welgekomen voor Initia, maar het moest toch toezien hoe Bocholt steeds meer het laken naar zich toe trok. Vossen en Robyns spartelden wel tegen, maar doelman Vonckx zag de ballen uit alle hoeken op zich afkomen: Miha Pucnik, Jordi Cremers en de onvermijdelijke Damian Kedziora maakten er 23-16 van. Even later tekende Bartosz Kedziora voor 25-16 en time-out voor Hasselt. Maar ook de interventie van Korneel Douven veranderde niets meer aan het spelbeeld. In de laatste tien minuten dikte Serge Spooren de score nog wat aan en jonkie Elias Koninkx gooide vanop de rechterflank de tienpuntenkloof definitief op het bord: 34-24.

Hasselt verliet tegen de traditie in met een zware afstraffing en een hoop huiswerk de Damburg, terwijl Bocholt tegen een Belgische concurrent opnieuw de punten hield. Bocholt blijft zo aan de leiding, samen met Lions, dat won bij Sasja, en Volendam, dat te sterk was voor Hurry Up. Quintus is ook de volgende tegenstander van Bocholt, zij zullen komend weekend ontvangen worden in de Damburg. Supporters op post, Forza Bocholt!

Bocholt:  Alberts, Leroy, Gijbels, Wertelaers 1, M. Lamers, Winters 1, Kooijman 1, Cremers 1, Koninkx 1, Kittel 1, Valkenborgh 9, J. Lamers, Spooren 6, D. Kedziora 8(4), Pucnik 2, B. Kedziora 3

Hasselt:  Houbrechts 3, Cusumano, Buciuman 3, Roelants, Robyns 2, Vandergoten 3, Köhlen, Bogaerts, Meulders 1, Vanbrabant, Vancriekinge 3, Vossen 6, Vonckx, Kranzen