Borhave speelt laatste nacompetitieduel gelijk in Geleen 22-22

De dames handbalsters van Borhave traden zaterdagavond in Geleen aan tegen Vlug & Lenig, de leider in de degradatiepoule. Beide ploegen waren al verzekerd van de eredivisie plaats voor volgend seizoen. Inzet afgelopen weekend was plaats zeven in de eindrangschikking van de eredivisie en natuurlijk prestige.

Beide ploegen speelden deze wedstrijd zonder druk, ze wilden een mooie seizoensafsluiting realiseren. De ploeg die afstand nam was V&L dat via 3-1 en 6-3 naar een 9-4 voorsprong weg liep, halverwege de eerste helft.

Borhave vertoont dit seizoen echter een opmerkelijke veerkracht. Vijf minuten voor rust was de stand weer gelijk 10-10. Korte tijd later raakte cirkelspeler Maud Vlaskamp zwaar geblesseerd aan de knie, gevreesd wordt dat het een kruisband blessure zal blijken te zijn. Ondanks deze domper komt Borhave in de laatste minuut voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong, 11-12. Zoals zo vaak dit seizoen wist de tegenstander in de laatste seconden ook te scoren waardoor de ruststand 12-12 was.

Na rust was het opnieuw V&L dat het initiatief nam, na ruim tien minuten stond het 18-13. Wederom moesten de Bornse gasten de rug rechtten om een nederlaag te voorkomen. Stapje voor stapje werd de achterstand ingelopen. Met nog vijf minuten te gaan was de stand weer gelijk, 21-21. Borhave drukte door naar 21-22. In de laatste minuut scoorde V&L de gelijkmaker op 22-22. In een ultieme poging de  wedstrijd alsnog winnend af te sluiten nam Borhave coach Rik Philips ruim 20 seconden voor tijd een time-out. Het daarin afgesproken aanvalspatroon leverde een doelpunt op door Eva Seiger, dit doelpunt werd afgekeurd omdat het na het verstrijken van de reguliere speeltijd gescoord zou zijn. Helaas dus geen winst.

Door dit gelijke spel is Borhave definitief op plaats acht in de eindrangschikking terecht gekomen. De ploeg speelt ook volgend seizoen eredivisie en heeft die plaats degelijk en zeker bewerkstelligd. Borhave heeft geen punten gehaald tegen de top drie, van de ploegen daaronder is alleen SEW in staat gebleken alle punten tegen Borhave te winnen. De rest heeft punten ingeleverd bij de ploeg uit Twente.

Wat nu rest is een periode van rust waarin nieuwe speelsters zullen moeten worden ingepast. Volgend seizoen wederom eredivisie in Borne!