BSAC behoudt tweede plek

Met een 25-20 overwinning op MIC 2 verzekerden de BSAC-vrouwen zich afgelopen zondag van de tweede plaats in het eindklassement. En werd er op passende wijze afscheid genomen van routinier Christianne Rutten-Vaessen.

Tevens hiermee revanche genomen voor de nederlaag in de heenwedstrijd. Aan het spelbeeld was goed te zien dat de ploeg uit Maasbree snakte naar het einde van de lange competitie. De promovendus had moeite om zijn tegenstander de baas te blijven. Het reserveteam van de fusieclub uit Valkenburg en Meerssen toonde zich opnieuw een taaie opponent en bleef vechten voor een goed resultaat. Toch kwam de Breetse zege geen moment in gevaar.

Het seizoen is nog niet helemaal teneinde. Vrijdag is BSAC één van de genomineerden voor de prijs van beste sportploeg van het jaar op het sportgala van de gemeente Peel en Maas. Verder komen er door het behalen van de tweede plaats mogelijk nog extra promotiewedstrijden.