Cruciale fout leidt nederlaag in voor Zenderen vooruit

Afgelopen weekend moesten de handbalsters van Zenderen Vooruit het gaan opnemen tehe kampioen DOS waarvan een groot aantal speelsters afgelopen seizoen nog in de eredivisie speelden. na een 11-12 ruststand verloor de ploeg van trainer coach Leoniek Besselink met 19-25.

Het was hel lang een gelijk opgaande wedstrijd waarbij Zenderen vooruit in de eerste helft via 4-4 en 7-7 zelfs op een 10-8 voorspong kwam. De ruststand was echter weer in het voordeel van DOS. 11-12. Die konden de gasten in de tweede helft uitbouwen naar 13-16 (40’) De thuisploeg herstelde zich knap en kwam met drie doelpunten op rij terug tot 16-16 en gingen mee naar 19-19 met nog zes minuten te spelen.

Op dat moment kwam de 14-jarige keepster van Zenderen vooruit in het veld om een zeven meter van Annelies Smeets te stoppen hetgeen haar ook lukte. Zenderen voelde dat er een sensatie in de lucht zat, maar dan gaat het toch nog fout. door een cruciale fout van de scheidsrechters krijgt Zenderen een tijdstraf  waarna er gelijk daarop nog een tweede gemakkelijk geven tijdstraf volgt. Met vier tegen zes en vijf minuten te gaan was dat een kolfje naar de hand van DOS. Zenderen vooruit kwam er niet meer lange en DOS liep nog uit naar zeer geflatteerde 19-25 overwinning.