Dalfsen en Quintus delen de punten

De handbalsters van Morrenhof  Dalfsen en Virto Quintus hebben zondagmiddag hun vijfde competitiewedstijd met een remise afgesloten. Na een 12-12 ruststand eindigde de wedstrijd in 25-25.

Dalfsen opende de score in de wedstrijd (1-0) maar het vervolg liet lang op zich wachten. Veel fouten, overtredingen en gemiste kansen aan beide zijden voorkwamen dat er meer gescoord kon worden. Pas in de zevende minuut scoorde Quintus de 1-1 waarna Dalfsen ook weer het net wist te vinden en op een 4-1 voorsprong kwam na tien minuten.

De Heulse ploeg kwam terug naar 4-3 maar desondanks nam coach René Romeijn een time-out.  Dat leverde niet het gewenste resultaat op. Dalfsen had vijf minuten later een vierpunten voorsprong opgebouwd, 8-4, die men tot 11-7 kon vasthouden. Een twee minuten straf van Jill Kooij werd Dalfsen in de slotfase van de eerste helft fataal. De Heusle ploeg wist in korte tijd de achterstand weg te spelen en zelfs voor het eerst de voorsprong te nemen: 11-12. Nienke de Wild zorgde vervolgens voor de 12-12 ruststand.

In de tweede helft startte de ploeg van Monique Tijsterman weer sterk. Ondanks een snelle time-out van Quintus liep de ploeg uit Overijssel weg naar 16-12 (34’) . Daarna nam Quintus toch het heft in handen om binnen drie minuten de achterstand weg te werken en vervolgens in de tiende minuut ook de leiding te nemen: 16-17.

Na een tijdstraf voor Quintus kon Dalfsen via Pavkovic nog een keer op voorspong komen (18-17) maar het vervolg was weer voor de Heulse ploeg die voor het eerst uitliep naar een twee punten voorsprong: 18-20 (44’) .

Nu  zorgde een tijdstraf voor Quintus dat Dalfsen zes minuten voor het einde weer de leiding kon nemen (23-22) . Ook dit kon de thuisploeg niet vasthouden laat staan uitbreiden. Quintus pakte opnieuw het initiatief (23-24) maar moest toch toezien dat Dalfsen nog twee keer langszij kwam en dat de wedstrijd daarmee uiteindelijk geen winnaar kende: 25-25.

Dit betekent na de nederlaag tegen VOC vorige week het derde verlies punt voor de Dalfsen in twee weken in twee thuiswedstrijden. Ook Quintus verliest haar derde punt maar doet dat dan wel in twee uitwedstrijden.