DIOS rukt op naar tweede plaats

De handballers van DIOS hebben zaterdagavond een belangrijke overwinning geboekt in de uitwedstrijd tegen Sittardia. De ploeg van trainer coach Arjan Koster versloeg in het diepe Zuiden de Limburgse talenten na een 8-15 ruststand met 25-27 en klimmen daarmee, mede door het verlies van WHC, naar de tweede plaats.

De basis voor de overwinning werd door DIOS  in eerste helft neergezet. Doordat de ploeg uit Den Hoorn het zichzelf  moeilijk maken in laatste kwartier van de tweede helft werd er maar slechts met twee doelpunten verschil gewonnen. Het was wel wederom een overwinning van het collectief waar men de laatste weken fors op heeft getraind en waarmee men de laatste weken ook succesvol is.

Met deze twee punten op zak staat men op basis van het doelsaldo op de eertse plaats in de strijd om de tweede periode titel.