Doordeweeks bekerwinst voor Fortissimo

Doordeweekse wedstrijden zijn doorgaans geen groot succes voor de ploeg uit Cothen. De vorige bekercampagne werd nog roemloos verloren van Quintus 2. Volgens Coach Ruder moest en moet dat deze campagne anders.

In sporthal de Stormvogel in Spakenburg start het bekeravontuur voor de dames uit Cothen. HVBS de ploeg die in de hoofdklasse al jaren in de middenmoot meedraait is de eerste tegenstander. HVBS heeft niets te verliezen en kan er onbevangen invliegen, en dat doen ze ook. Daar waar de handbalsters van Fortissimo moeite hebben om het net te vinden is dat aan de andere kant wel anders. Na 10 minuten wedstrijd staat het 6-1 voor HVBS, een stunt lijkt in de lucht te hangen. Daarna is het echter de ploeg uit Cothen die haar rug recht. Een kleine omstelling in de dekking zorgt ervoor dat de Spakenburgsen moeite krijgen om te scoren, aan de andere kant vallen de doelpunten nu wat makkelijker. De ploegen gaan de rust in met een stand van 8-14.

De tweede helft kabbelt rustig voort, er zijn weinig hoogtepunten te noteren en Fortissimo speelt de wedstrijd professioneel uit. De overwinning komt nooit meer in gevaar, nu afwachten wie Fortissimo loot in de eerste ronde van het bekertoernooi. Einduitslag 13-22.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Het was geen fraaie wedstrijd, en je weet dat je als favoriet meer te verliezen hebt dan te winnen. Neemt niet weg dat je niet zo slap mag beginnen als dat we deden. Uiteindelijk zie je dat het kwaliteitsverschil te groot is om te verliezen”