Eenvoudige bekerzege voor E&O op Aristos

De handballers van E&O hebben dinsdagavond een eenvoudige overwinning behaald in de achtste finale van het bekertoernooi werd in Amsterdam na een 8-14 ruststand met 19-33 gewonnen van Aristos.

De ploeg uit Emmen openden met een 0-4 score waarmee meteen ook de toon was gezet. Tot 4-8 bleef de marge vier punten maar in het vervolg liep E&O na een gestopte strafworp door Bulthuis uit naar 5-12 waarna er gerust werd bij een 8-14 tussenstand.

In de  tweede helft was de wedstrijd snel gespeeld als E&O in een mum van tijd uitloopt naar een voorsprong van elf doelpunten: 9-20. De grootste marge zette E&O daarna neer bij 13-31, waarna de thuisploeg in de slotfase nog iets terug kon doen. Met de 18-33 overwinning plaatste E&O zich eenvoudiger dan verwacht voor de kwart finale.

Coach Edwin Kippers was erg tevreden. “We hebben 54 minuten geconcentreerd gespeeld. Het was dan ook een degelijke overwinning. want drie weken geleden hadden we het een stuk moeilijker hier in Amsterdam”.