Eerste nederlaag voor LIONS

Het zat er misschien al wel een beetje aan te komen. De laatsten weken had OCI-LIONS veel meer moeite om te winnen dan in de begin fase van de BENE-League. Tegen Bevo sleepte men in de slotseconde nog een gelijkspel binnen en tegen Visé moest men tot het uiterste gaan om met een nipte overwinning de twee punten in eigen huis te houden.

Hasselt is voor LIONS altijd een moeilijk te spelen tegenstander en in de Alverberg heeft men de record kampioen van België maar weinig keer kunnen verslaan. De nederlaag tegen Hubo Initia Hasselt zaterdagavond kwam dan misschien ook wel niet onverwacht.

De openingsfase ging nog gelijk op (2-2) maar al snel nam Hasselts de voorsprong. De Nederlands kampioen speelde in deze fase niet goed en maakte te veel fouten waar de thuisploeg goed van kon profiteren. Via 6-3 na tien minuten werd het 10-4  halverwege de eerste helft. Hasselt dat even later in dubbel  ondertal komt te staan. Daar weet LIONS goed van te profiteren. Met drie doelpunten op rij kwam men terug naar 10-7. Eenmaal weer compleet herpakt Hasselt zich en met name via Robyns, die de laatste weken  steeds beter is gaan spelen, weet men uit te lopen naar 15-9.

Doelman Mike Kusters is inmiddels Luuk Hoiting komen vervangen in het doel van LIONS wat de Nederlanders geen windeieren legde. De jeugd international pakte meteen drie balen waardoor LIONS weer vleugels kreeg en. Met vijf doelpunten op rij was het Joao Ramos die voor de aansluitingstreffer zorgde. Bart Köhlen was het die vervolgens ruststand  op 16-14 bepaalde.

Robyns na de pauze meteen de 17-14 voor Hasselt maar LIONS bleek toch scherper uit d ekleedkamer te zijn gekomen. Tweemaal Rebelo en een keer Stavast zorgde er voor dat LIONS binnen twee minuten op gelijke hoogte kwam: 17-17 . Bergen zette LIONS vervolgens weer voor het eerst op voorspong na de 0-1 van de openingsfase. 17-18.  Een tijdstraf van Ivo Steins gaf Hasselt even de gelegenheid weer de voorsprong te pakken (19-18) maar eenmaal weer compleet was het LIONS dat het heft in handen leek te gaan nemen als men na vier doelpunten op rij uitloopt naar een 19-22 tussenstand. er zijn dan 42 minuten gespeeld.

Wijs geworden de afgelopen periode door in de laatste fase enkele wedstrijden uit handen te hebben laat men het er niet nu bij zitten. Met nog tien minuten op de klok heeft Hasselt zich weer voorbij LIONS geknokt  als het 25-23 wordt. LIONS komt nog een keer langszij 25-25 maar daarna ziet men vervolgens Hasselt weg lopen naar een voorspong van vier doelpunten. Die marge laat laat de ploeg van  Korneel Douven zich  niet meer ontnemen en met 32-28 blijft Hasselt thuis ongeslagen en lijdt LIONS zijn eerste nederlaag van het seizoen de consequentie daarvan is dat Achilles Bocholt de leiding inde BENE-League heeft overgenomen.