EHC pakt punten in eerste thuisduel

De handbalheren van EHC , onder leiding van de nieuwe oefenmeester René van Mulken,  pakten zaterdagavond hun eerste punten in de Eerste Divisie. In het leuke thuisduel tegen Atomium '61 ging de strijd lang gelijk op, maar EHC trok met 34-26 uiteindelijk overtuigend aan het langste eind.

De eerste thuiswedstrijd van de mannen van EHC trok zaterdagavond al meteen weer een grote groep EHC-fans naar sporthal De Fluit. En dat publiek werd beloond voor hun komst, want het kreeg van begin tot eind een leuke, en vrij bijzondere, wedstrijd voorgeschoteld. Met dank aan het bij vlagen geniale spel van de heren én door een scheidsrechtersduo dat wel heel graag een geheel eigen stempel op de wedstrijd drukte.

EHC begon goed aan de krachtmeting tegen de Rotterdammers en wist al meteen in het begin een paar punten weg te lopen van Atomium. Helaas zakte het voor rust ook weer flink in, waardoor EHC met een gelijke stand de kleedkamer ging opzoeken.

De tweede helft was zonder meer sterk te noemen. Door mooie acties en doelpunten van onder anderen Djimmy Nolet, Pim Hessing, Tim Lammers en Jermaine Taco lukte het EHC om langzaam maar zeker afstand te nemen van Atomium. En in het slot van de wedstrijd deed Hedi Boumnijel nog een duit in het zakje en hielp hij zijn ploeg met 3 fraaie goals aan een mooie overtuigende overwinning. Het werd 34-26 in het voordeel van EHC.