EHC verliest laatste duel tegen Quintus 2

EHC sloot afgelopen weekend  de competitie af met een 26-22 nederlaag tegen Quintus 2 in Kwintsheul.

De Heulse ploeg stond bij de start van de wedstrijd op de vierde plaats met uitzicht op plek twee  en had daarnaast nog de mogelijkheid om zich als periodekampioen te laten kronen. Ook voor EHC was er nog een heel kleine kans op een periodetitel, maar dan zou in ieder geval deze partij gewonnen moeten worden.

Vanaf het begin was duidelijk dat Quintus nét iets meer gemotiveerd was om deze wedstrijd te winnen. EHC, dat matig startte met veel balverlies, stond al snel op achterstand tegen de Westlanders die juist sterk uit de startblokken kwam.  Stand: 6-3 na tien minuten en het was tijd voor de eerste time-out van EHC.

Na de time-out pakte EHC het goede spel van de afgelopen weken weer op en kwam het stap voor stap dichterbij. Rolf Wubben keepte een uitstekende eerste helft en hield daarmee zijn ploeg op de been. Bij rust was het 12-11 voor Quintus.

Gedurende de tweede helft bleef EHC aanvankelijk goed bij en trok het de stand bij 15-15 gelijk door een doelpunt van Bart Vinkesteijn vanaf de cirkel na een goede pass van Tim Lammers. Remco Hoooijmans bleef de vele strafworpen er maar ingooien (5) en verdedigend zat het zaterdag goed dicht.

Maar aanvallend was het EHC-spel net iets te voorspelbaar en te traag om het Quintus echt moeilijk te maken. Bij 18-16, tien minuten op weg in de tweede  helft, sloeg Quintus een gaatje dat het eenvoudig zou uitbouwen naar een 26-22 overwinning.

EHC sluit een seizoen af met twee gezichten. Tijdens de eerste helft van de competitie moest duidelijk gewend worden aan de nieuwe aanpak van trainer Lyacine Kaci, ondersteund door clubman Micha Vinkesteijn als teammanager en statisticus.

Aanvankelijk werd nederlaag op nederlaag geleden en nam de twijfel toe. De matige periode eindigde pas met de laatste wedstrijd van de eerste seizoenhelft toen in een geweldige wedstrijd  verrassend gewonnen werd tegen Quintus 2, de tegenstander ook van afgelopen weekend.

Dat bleek de ommekeer want daarna speelde EHC steeds beter en werkte het zich langzaam maar zeker omhoog. Het eerste seizoen van EHC  in de Eerste divisie werd afgesloten met een keurige 11de plek, ruim boven de degradatieplaatsen.