Fortissimo begint het seizoen met verlies

Zonder Demi van de Bildt die voor haar werk in Parijs verbleef en de geschorste Celine Vermaak ging Fortissimo op verplaatsing naar Zoetermeer om daar de competitie af te trappen tegen Gemini.  De ploeg uit Zoetermeer zag afgelopen seizoen een van zijn sterkhouders vertrekken naar Dalfsen.

De wedstrijd is nog maar één minuut oud, waarna het noodlot voor de ploeg uit Cothen al toeslaat. Myrthe Mocking, net hersteld van een knieblessure, komt hard in aanraking met een eleboog van de tegenstander en moet met een scheurtje boven haar wenkbrauw het speelveld verlaten. Daarmee wordt Fortissimo voor de rest van de wedstrijd verder ontdaan van nog een speelster.

Toch is het Fortissimo dat het voortouw neemt, de ploeg uit Cothen neemt een maximale voorsprong van vier doelpunten en speelt ondanks het verlies van Mocking een puike partij. Toch begint het gemis van de ervaren krachten zijn tol te eisen. Ook het nemen van een time out biedt geen soelaas. Gemini komt doelpunt voor doelpunt dichterbij en neemt richting het einde van de eerste helft een voorsprong. De ruststand wordt bereikt bij 15-13 in het voordeel van de ploeg uit Zoetermeer.

In de rust wordt de strategie voor de tweede helft nog eens doorgenomen. De scores vallen met name van de  twee opbouwers en daar wordt een passend antwoord voor gezocht. Langzaam vloeien de krachten weg en Gemini kan rustig blijven score. Een kleine opleving in het midden van de tweede helft ten spijt, de gelijkmaker komt niet meer op het bord, en Gemini speelt de wedstrijd professioneel uit. Einduitslag 33-27

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Het is jammer dat we ons niet belonen met een overwinning, maar als je ziet hoe de ploeg zich terug geknokt heeft in de wedstrijd kun je als coach alleen maar trots zijn. Het gemis van Demi, Celine en uiteindelijk ook Myrthe speelt ons partten, anders hadden we meer tegenstand kunnen bieden. Het is wel goed te zien dat iedereen tot score is gekomen.”

Scores: Sophie Mocking 2, Marcella appel 2, Jamy de Gier 2, Maaike Janssen 1, Ingelise Huurman 2, Daimy van Dommelen 15, Kelly Hoogenwerff 1, Fragette Jagt 3.