Fortissimo knokt zich naar de volle winst tegen Aalsmeer

Vorige seizoen was de thuiswedstrijd tussen Fortissimo en  FIQAS Aalsmeer een ware krimi, die pas in de allerlaatste seconde beslist werd in het voordeel van Aalsmeer. Dat wilde de dames uit Cothen dit seizoen absoluut voorkomen. Aalsmeer is net zoals Fortissimo de competitie slecht gestart, maar heeft de laatste wedstrijden de smaak te pakken. Genoeg ingrediënten om er een spannende wedstrijd van te maken.

De start is voor de dames uit het bloemendorp. Fortissimo lijkt nog niet helemaal wakker en voordat men het echt in de gaten heeft, staat Aalsmeer op 2 doelpunten voorsprong. Toch lukt het de thuisploeg om telkens dichterbij te komen, en als het dan gelijk staat geeft Aalsmeer weer gas en pakt het weer een voorsprong. Een time-out van Fortissimo halverwege de eerste helft geeft ook geen soelaas. De ploeg uit Cothen doet er alles aan de achterstand te verkleinen, maar het lukt maar niet om het gaatje van 1 a 2 doelpunten te slechten, ruststand 11-12.

Fortissimo komt goed uit de kleedkamer en scoort als eerste in de tweede helft. Dat is het startsein voor een spannend tweede bedrijf. Het is nu echter Fortissimo dat telkens aan de goede kant van de score blijft. Ondanks dat Aalsmeer zich telkens terug knokt naar een gelijke stand, weet Fortissimo toch telkens via snelle aanvallen de voorsprong vast te houden. Tien minuten voor tijd lijkt het gaatje geslagen te zijn. De ploeg uit Cothen geeft deze voorsprong niet meer uit handen en wint het spannende duel met 27-24.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Door te knokken en de snelheid in de wedstrijd te houden hebben we gewonnen. We hebben echt als ploeg gespeeld en bijna iedereen heeft een doelpuntje meegepakt, ook dat is de verdienste van het collectief. We groeien nog elke wedstrijd en dat geeft veel vertrouwen naar de laatste 2 wedstrijden van de heenronde.

Aankomende zaterdag speelt Fortissimo de wedstrijd tegen PSV, die wedstrijd start om 21:00 uur in sporthal De Vijfkamp in Eindhoven.

Scores: Daimy van Dommelen 14 (7 penalties), Myrthe Mocking 1, Celine Vermaak 3, Demi vd Bildt 3, Jamy de Gier 1, Maaike Janssen 1, Fragette Jagt 4