Fortissimo wint kraker tegen Hellas

Met een volle selectie van 16 speelsters kwam de ploeg van Hellas naar Cothen om voor een van haar laatste kansen te komen vechten. De uitslagen van de dag daarvoor zorgde dat er druk op de wedstrijd kwam te staan en dat maakte het extra spannend.

Pas na vijf minuten werd de score geopend en waar Fortissimo in de vorige wedstrijd makkelijk het net kon vinden, ging het deze keer wat moeilijker. Beide dekkingen stonden goed en van een doelpunten festijn zou dan ook geen sprake worden Na kwartier staat de eerste voorsprong voor de ploeg uit Cothen op het bord (5-3). Het is echter Hellas dat het heft weer in handen neemt en langzaam terug komt. Die opleving kost veel kracht en Fortissimo neemt weer een kleine voorsprong, die het niet vast kan houden. De ploegen gaan de rust in met 10-10.

Het is Hellas dat het eerste scoort en voor het eerst in de wedstrijd staat de ploeg uit de Hofstad op voorsprong, die voorsprong van telkens een doelpunt duurt tot de 15e minuut. Fortissimo zet nog een keer aan en onder leiding van de geweldig keepende Patty van Rossum (stoppercentage van 63%) pakt de ploeg uit Cothen een maximale voorsprong van vier doelpunten. Het verzet van Hellas lijkt gebroken en ondanks dat zij nog met twee doelpunten op rij dichterbij komen, komt de overwinning van Fortissimo niet meer in gevaar. Einduitslag 20-18.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Ondanks het feit dat we lange tijd in ondertal hebben gespeeld (9 tijdstraffen tegenover 2 voor Hellas) zijn we blijven geloven in ons kunnen. Mede geholpen door Patty in het doel en Daimy in het veld zijn we in staat om deze uitslag neer te zetten, zonder tekort te doen aan de rest van de ploeg natuurlijk want iedereen is belangrijk in deze fase van de competitie.”

Aankomend weekend speelt de ploeg uit Cothen niet. In verband met interland verplichtingen van een van de speelsters van Gemini is deze wedstrijd uitgesteld naar vrijdag 24 maart a.s. Dan spelen de ploegen in Sporthal de Oosterpoort in Zoetermeer. Aanvang van de wedstrijd 20:30 uur. Op zondag 26 maart wordt dan de laatste thuiswedstrijd gespeeld in sporthal de Rijnsloot tegen Bentelo, die wedstrijd begint om 14:00 uur.

Scores: Sophie Mocking 1, Daimy van Dommelen 11, Demi vd Bildt 5, Jamy de Gier 1, Roos Steur 2.