Handbal Houten neemt de punten mee uit Venlo.

Nadat de herenselectie van Stipt Payroll Houten vorige week in hun seizoen opening het Haagse Hellas met 25-22 versloeg werd het zaterdagavond een soortgelijk “kunstje” met dezelfde uitslag, herhaald tegen Cabooter Group Handbal Venlo: 22-25.

Om 20.00 uur stond de wedstrijd gepland tegen de Noord-Limburgers onder leiding van Eric Eussen die niet over een fitte ploeg kon beschikken. Rick Louw zag tijdens de warming-up zijn doelverdediger en aanvoerder Harmen Voogt met een enkelblessure naar de kant gaan.

Fysiotherapeut Gleidyson was vlak voor aanvang van de wedstrijd druk doende om Harmen weer op de been te krijgen.

Henkie de Muis, de mascotte van Handbal Venlo, was wel van de partij om de boel te enthousiasmeren en voor het eerst in tijden was het geluid van de omroeper in sporthal Craneveld zeer goed verstaanbaar en konden de supporters de opkomst van de teams naar behoren beluisteren.

Om 20.00 uur klonk het beginsignaal waarna Houten zonder twijfel een uitstekende Eerste helft laat zien en mede dankzij de dekking en het fantastische keeperswerk van Rens van Kregten krijgt Houten slechts zeven doelpunten tegen en scoort het 15 maal.

De tweede helft zien we bij Houten toch Harmen Voogt onder de lat en kan Jarn van Gool middels een pass Stijn Hoefnagels bereiken die de 7-16  scoort. Hoekspeler Sjuul Rutten van Handbal Venlo scoort een prachtige draaibal en brengt de stand op 8-16 maar de daarop volgende aanval voert Jelmer Schaap hetzelfde trucje weer uit en brengt de stand op 8-17. Tot aan 10 minuten in de tweede  helft is er voor Houten geen vuiltje aan de lucht en kan Thies Berendsen met zijn vijf treffer de stand op 10-20 brengen. Dan vervalt Houten in slordig en ongeconcentreerd handbal.

Individualistisch spel en technische fouten brengen Handbal Venlo helemaal terug in de wedstrijd. Guus Killaars, die  in de eerste helft “onzichtbaar” was bij de Noord Limburgers, scoort vijfmaal in korte tijd en middels snelle tegenaanvallen komen de mannen van Eric Eussen met nog acht minuten op de klok terug tot aan de 18-22.

Voor Houten volgt een technische fout, balverlies en een twee  minutenstraf waarna Niek Kuik middels een zeven meter de 19-22 scoort waarmee de spanning volledig terug is in de 55’minuut van de wedstrijd

Tijdspel ten overvloede, schoten in het blok en dan is het Jarn van Gool die het verschil weer terug op  vier brengt: 19-23. Nick Nabben en Marco Broers brengen het verschil voor Venlo terug naar 21-23, maar het is is Houten speler Luuk van Engelen die geheel vrijgespeeld vanaf de rechterhoek tweemaal trefzeker is en de winst voor de gasten daarmee veilig stelt  voor Houten. Met een 22-25 overwinning gaan de punten mee naar Utrecht

Volgende week spelyt Houten uit bij Red-Rag Tachos in Waalwijk.

Scores:

Thies Berendsen 5, Jarn van Gool 5, Riemer van Markus 5, Stijn Hoefnagels 4, Jelmer Schaap 3, Luuk van Engelen 2, Job Reumer 1