Handbalsters BDC winnen voor de derde maal op rij

Na de winst van vorige week op het zwakkere TVO, stond afgelopen zondag LHC op het programma voor de Soester dames. Uit werd in de laatste seconden van de wedstrijd verloren en was het de gehele wedstrijd spannend. Coach Willem-Jan Ruder kon afgelopen zondag niet beschikken over topscoorder Britt van Twillert en Marcella Appel liet haar handbalhart sneller kloppen in het Franse Metz.

Beide ploegen speelde rommelig in de begin fase van de eerste helft en misten veel kansen. De dekking aan beide kanten stond goed en hierdoor zag het publiek na tien minuten spelen een stand van 2-1 in het voordeel van de thuisploeg op het scorebord staan. AutoSmeeing/BDC liep wel iets uit, maar kon de voorsprong moeilijk vasthouden. LHC wist nog op 7-7 te komen, waarna BDC toch weer iets uitliep en met een stand van 11-9 voor de kleedkamer ging opzoeken.

Na rust zag het publiek opnieuw een ongemeen spannende wedstrijd, met twee ploegen die alles of niets speelden. De verdediging aan beide kanten stond goed en aanvallend werd het doel moeilijk gevonden. BDC wist met nog een ruime 10 minuten te spelen de voorsprong te vergroten naar 19-15, maar liet vervolgens LHC toch weer dichterbij komen tot 19-18. In de beslissende laatste fase scoorde BDC een strafworp en scoorde Shirley Sakkers haar 8ste van de wedstrijd.  Eindstand 21-19

Coach Willem-Jan Ruder: “Wat een wedstrijd vandaag. We wisten vooraf dat het niet gemakkelijk zou worden, we missen Britt en Marcella, maar konden gelukkig ook een beroep doen op Anne-Fleur Boers en Colinda Roest. We hebben vandaag als ploeg keihard geknokt. Ik denk dat het voor het publiek een zeer spannende wedstrijd was om naar te kijken. Beide ploegen wilde winnen, speelde hard, maar sportief. Twee teams die bleven gaan, niet verslapte, dat zijn de mooiste wedstrijden om te zien. Komend weekend zijn we vrij ivm pasen, hierna mogen we ons opmaken voor Wijhe en Pacelli, die beide nog verwikkeld zijn in de titelstrijd.”