Handbalsters Foreholte overtuigend naar de eredivisie

Nadat vorige week al het kampioenschap van de eerste divisie was binnengehaald volgde een grandioos feest  in de eigen sportkantine op het sportpark. Afgelopen zaterdag stond de laatste competitiewedstrijd tegen het al gedegradeerde United Breda op het programma. Iedereen werd opgetrommeld om de kampioenen te zien schitteren in de Tulp.

De tribunes zaten overvol en de jeugdspelers van Foreholte mochten met de dames mee oplopen. Fanclub Purple United deed weer verschrikkelijk hun best om de stemming erin te houden. Iedereen deed mee en er was een hele mooie ongekende sportieve sfeer. De wedstrijd zelf was van een minder niveau, maar niemand maalde hierom. De Voorhoutsen scoorden er lustig op los en de dames van de succesvolle trainer/coach Ricardo Clarijs lieten met name in de tweede helft zien, dat zij deze klasse ontgroeit zijn. Van de 26 wedstrijden werden er 24 gewonnen,  één gelijk en slechts één verloren met één doelpunt verschil. Daarnaast won men drie van de vier periodes.

In de eerste helft deed United Breda er alles aan, om Foreholte bij te blijven en dat lukte voor een gedeelte. Halverwege de eerste helft was het 9-8 en daarna liepen de Voorhoutsen heel geleidelijk weg van hun tegenstander. Foreholte was technisch, taktisch en fysiek een stuk verder. Hoewel United Breda goed tegenstand bood konden zij toch niet verhinderen dat de ruststand werd afgesloten in Voorhouts voordeel namelijk 23-14.

De tweede helft was een show van Foreholte. De doelpunten vielen vanaf alle kanten en de Brabantse keepster moet wel radeloos geweest zijn, hoewel ze nog wel een paar goede stops had. Echter scoren werd voor Breda een probleem. In de tweede helft trof men slechts vijf keer doel.

Foreholte echter liet zich door het spelvertragende Breda niet in slaap sukkelen, maar men was alert en fel op de bal en zorgden  zij voor snelheid en gevaar. Halverwege de tweede helft was het 32-18 en de  Voorhoutsen liepen uit naar een 45-18 eindstand Een kampioenschap van en voor de hele vereniging.

Voor Foreholte scoorden: Dana Vincenten 8, Wendy Smits en Melanie Zwaan beide 5, Kim Schuurbiers en Nikki van de  Post 4, Marisha van der Geest, Saskia Kolster en Mariska Poot 3, Ramona Vink, Britt van Leijden en Chantal Slegtenhorst 2 en Naomi Hoogervorst , Anabel Arroyo en Mayra de Boer 1.

Na het laatste fluitsignaal brak een groots kampioensfeest uit. Van de tegenstander en de eigen vereniging waren er bloemen en in de hal vloeide de champagne rijkelijk en werd er allemaal paarse confetti en slingers weg geknald. De hal was een zooitje. Maar de grootste verrassing was de komst van de Bondscoach van het Nederlands  Dames Team Helle Thomsen. Zij reikte de kampioensbeker uit en was bereid om de jeugdigen van een handtekening te voorzien en handballiefhebbers konden met hun vragen interesse tonen voor het Nationale team.

Na het zingen van de nodige liederen kon begonnen worden met het schoonmaken van de vloer, want dat was een hele klus voor de beheerder, maar hij zal ongetwijfeld ook genoten hebben van dit tophandbal.

Volgend seizoen nog veel meer tophandbal en wel wedstrijden tegen de negen beste teams van Nederland. Dat beloofd wat. Na het douchen gingen de dames 1 en 2 en de B-junioren (alle drie kampioen) op de platte kar van firma Wesseling door  Voorhout.