Handbalsters Heerle in de eerste helft niet bij de les

De handbalsters van Heerle speelden afgelopen weekend de streekderby in West Braamt tegen HMC/HWC uit Raamsdonkveer De ploeg van trainster Vallie Koldiz stond  op de zesde plaatste terwijl de tegenstander vier plaatsten lager staan geklasseerd in de hoofdklasse C. Dat verschil was geen opmaat voor succesvolle avond.

Heerle was in de eerste helft niet goed bij de les HMC speelde aanvallend snel en was ook sterk in de één  tegen één situaties. Ook verraste HMC de thuisploeg met een agressieve verdediging waardoor men onrustig speelden en onnodig balverlies leed

In de  tweede helft kregen Heerle meer grip op het aanvalsspel van de ploeg uit Raamdonkveer. Het vertrouwen keerde vervolgens ook weer terug in de ploeg waardoor het aanvallende veel beter ging draaien. De opgelopen achterstand van de eerste helft kon echter niet meer goedgemaakt worden. Heerle verloor met 19-26 in een wedstrijd die gekenmerkt werd met twee gezichten.