Handbalsters HMC vergeten te winnen

Zondag stond de eerste uitwedstrijd tegen Twist uit Vlaardingen op het programma. Een tegenstander waar Goodflooring HMC  uit Raamsdonkveer vorig jaar vooral moeite mee had en waarvan men niet wisten te winnen. Met de groei die het team doormaakt waren de verwachtingen nu voorafgaande aan deze wedstrijd anders en gingen we goed van start.

Het duurde even  maar HMC kwamen  in de derde minuut op een 0-1 voorsprong. Twist wist nog de 1-1 te maken voordat de gasten een klein gaatje konden slaan 1-4. De beweging en de rust in het spelen waren op dat moment goed en zo kon je aflezen dat HMC het betere van het spel had. Alleen de reactie momenten bij het missen in de aanval of bij bal verlies hielp Twist nog in de wedstrijd. Na twintig minuten mocht Twist weer gelijk maken 5-5 en was de wedstrijd weer open.

Het stugge verdedigingsspel van beide ploegen was uiteindelijk de reden dat er weinig doelpunten op het scorebord kwamen. Het verschil bleef steeds op één à twee doelpunten hangen en zo moest Twist steeds de achterstand goed maken. De rust werd behaald met een voorsprong van twee doelpunten voor HMC 8-10. Dat gaf genoeg aanknopingspunten voor de tweede helft.

Wederom kwam HMC goed uit de startblokken en pakte meteen weer een gaatje van vier doelpunten 8-12. Het spel was goed verzorgd en de kansen werden redelijk benut. Het liep zelfs zo lekker dat de voorsprong werd vergroot naar 9-14 en 10-15 na 38 minuten gespeeld te hebben. Daarna gingen toch weer mis.

Veel kansen werden gemist en men kreeg geen valt op de topscorer van Twist die er lustig op los scoorde. Zoals in de eerste helft kon Twist ook nu de achterstand goed maken. De ploeg uit Vlaardingen kwam steeds dichterbij, 13-16, 16-18 en kwam uiteindelijk weer op gelijke hoogte.  De einstand van 25-25 voelde voor HMC dan ook  eigenlijk als een verlies. Aan de andere kant al is het wel één punt meer dan vorig seizoen