Hasselt blijft thuis ook tegen LIONS ongeslagen

Initia Hasselt ontving in de Alverberg Limburg Lions uit Nederlands Limburg, de leiders in de BENE-League. Initia stond op een gedeelde vierde plaats.

De wedstrijd barstte meteen open en na 8 minuten stond er al een 5-3 voorsprong op de bordjes voor Hasselt. Initia speelde goed en Lions wist even niet waar de goal stond. Een ruime voorsprong van 6 doelpunten na 13 minuten was het resultaat. Hasselt leek de wedstrijd volledig onder controle te hebben, maar Lions sloop terug tot 16-14 aan de rust.

Robyns opende de score in de tweede helft, maar het vervolg was volledig voor Lions. De Nederlanders namen de leiding over (17-18) en konden drie doelpunten uitlopen. Een rechtstreekse rode kaart voor Van Criekinge leek Hasselt helemaal de das om te doen, maar dat was buiten Robyns en Vossen gerekend.

Initia nam de wedstrijd terug in handen en knokte zich naar een voorsprong: 28-26 na 55 minuten. Lions beet zich keer op keer stuk op de Hasseltse verdediging en Vossen legde de eindstand vast op 32-28!

De eerste nederlaag voor de Nederlanders in de BENE-League en… Hasselt nog steeds ongeslagen in de Alverberg. Volgende thuiswedstrijd van Hasselt is op 25 november tegen HC Visé.

Hubo Initia Hasselt: Jelle Vonckx (d), Brecht Vanbrabant (d), Cedric Barthels, Tim Houbrechts 1, Adrien Cusumano 4, Andrei Buciuman, Ruben Roelants 3, Tom Robyns 10, Bram Van der Goten, Bart Köhlen 9, Robbert Bogaerts 1, Brian Meulders, Mattias Van Criekinge 1, Dylan Vossen 3, Ben Kranzen

Limburg Lions: Thomas Dekker, Kai Feldmann 1, Lino Janssen 1, Ivo Steins 6, Nuno Magalhaes Rebelo 6, Roel Adams, Luuk Hoiting, Ivar Stavast 8, Sverre Jansen, Joao Jacob Ramos 4, Bram Versteegden 1, Mario Bergen 1, Mike Kusters