Ha-Stu behaalt drie op een rij.

Afgelopen zaterdag stond de eerste wedstrijd van een tweeluik tegen Artemis'15 op het programma, (dinsdag mogen de Nijmegenaren voor de tweede keer naar Doetinchem afreizen, dan voor de landelijke bekerwedstrijd uit de voorronde). Tegen dit team speelden de studenten vorig jaar ook al in de beker, toen werd er in een spannende wedstrijd aan het langste eind getrokken.

De vrijdag voor de wedstrijd was er goed getraind door de heren en de selectie ging dus vol vertrouwen richting Wehl, nabij Doetinchem. Ter plaatse werden eerst de dames van Havana, die voor ons speelden nog aangemoedigd, met succes overigens, de punten gingen hier mee naar Nijmegen. Daarna was het de beurt aan de Heren van Ha-Stu, dat gedreven aan de wedstrijd begon. Al snel werd er een gaatje geslagen, maar Artemis wist terug te komen tot één doelpunt. De eerste helft was niet al te goed van Nijmeegse zijde, waardoor de spanning tot het rustsignaal nog voelbaar was: 8-10 voor Ha-Stu bij de theepauze. Verdedigend werd Hastu niet goed beloond door de beide leidsmannen.

Na rust bleef Ha-Stu het voortouw nemen  maar wist niet echt uit te lopen, door slordig afronden aan de ene zijde en een aantal tijdstraffen aan de andere kant. Halverwege konden de Nijmegenaren dan toch uitlopen omdat Artemis vermoeid raakte en zelf fouten begon te maken. De laatste tien minuten van de wedstrijd waren daardoor alleen nog goed voor de statistieken, want het verschil was al duidelijk gemaakt. De leidsmannen floten voor de laatste maal bij 19-27.

Weer twee punten in de pocket en mede-lijstaanvoerder in de tweede divisie. Credits naar de dames van Havana die waren blijven hangen om de Hastu-liederen over de tribune te laten galmen. Aanstaande dinsdag moet de focus er weer zijn, dan wordt er opnieuw voor de beker tegen Artemis gebald.

As dinsdag wordt ook de benji van het team aan het publiek voorgesteld en mag hopelijk een doelpunt bij Artemis maken