Ha-Stu boekt zakelijke overwinning op reserves van Hellas

Na ijf wedstrijden is Ha-Stu nog steeds ongeslagen, de trotse koploper en dus ook de te kloppen ploeg. Daarom zal elke wedstrijd er een zijn tegen een tegenstander die erop gebrand is om het onderste uit de kan te halen

Het devies; elke wedstrijd met honderd procent focus ingaan. Zo ook afgelopen zondag, toen de reserves van Hellas naar Nijmegen kwamen. Er was deze week goed getraind, de focus was prima en zo was ook de start van de wedstrijd. De Hagenaars hadden moeite om door de Nijmeegse defensie te komen, waar aan de andere kant door snelle aanvallen goed van de ruimte gebruik werd gemaakt. Al snel liep Ha-Stu weg bij Hellas en dus leek de wedstrijd al vroeg gespeeld. Echter na 20 minuten verslapte de concentratie aan de kant van de Nijmegenaren waardoor de tegenstander terug wist te komen tot  vijf doelpunten bij rust.

In de rust werd nog eens duidelijk gezegd dat de overwinning zeker niet in de tas zit en dat er nog van alles kan gebeuren. Dat bleek maar eens te meer uit de eerste minuten in de tweede helft; de studenten wisten de voorsprong niet uit te breiden waardoor Hellas nog lange tijd op het vinkentouw bleef zitten met ongeveer vier doelpunten achterstand. Pas na 50 spelen was het verzet van de smalle selectie uit Den Haag gebroken en wist Ha-Stu nog uit te lopen naar een iets ruimere overwinning. Uiteindelijk stokte de productie bij 30 doelpunten en wist Hellas tot 22 treffers te komen.

Weer twee punten in de pocket dankzij een toch wel zwaar bevochten maar zakelijke overwinning. De koppositie blijft zo gehandhaafd aangezien de concurrentie her en der nog punten liet liggen. Volgende week mogen de studenten naar Hengelo voor de uitwedstrijd tegen Donar en proberen om weer een stap dichter bij de titel  ‘Herbstmeister’ te komen