Ha-stu laat kans op tweede plek lopen

Om nog kans te maken op de tweede plek in de Tweede Divisie moest Ha-Stu dit weekend winnen van de huidige nummer twee, HVV'70.

Na een lange rit naar Voorschoten werd er in de kantine voorbeschouwd onder het genot van een tas koffie en de balletjes van Toos. Na een goede warming-up en voorbespreking begon Ha-Stu gecontroleerd aan de wedstrijd en bleef, in een zeer snelle wedstrijd, op gelijke hoogte met HVV'70. Bij rust konden de Nijmegenaren zelfs een lichte voorsprong noteren: 13-14 in het voordeel van Ha-Stu. Het aantal technische fouten bleef beperkt tot een enkele fout van Lex die opnieuw op de harspot ging zitten.

Na de rust begonnen de studenten opnieuw goed en het spelbeeld van de eerste helft bleef ongeveer hetzelfde. Maar halverwege de tweede helft stokte de doelpuntenproductie plots. De dekking stond redelijk, maar voorin werden nauwelijks nog kansen gecreërd. HVV'70 wist wel nog doelpunten te maken en liep langzaam weg, waardoor de wedstrijd gespeeld was. De einduitslag was uiteindelijk enigszins geflatteerd: 29-24.

Door deze nederlaag wordt het vrijwel onmogelijk om de tweede plek nog te halen, waardoor Ha-Stu het seizoen zonder druk kan uitspelen en zich kunnen gaan focussen op het volgend seizoen.