Ha-Stu pakt belangrijke punten in de strijd om de koppositie

Op een godsoneerbiedig tijdstip, half 6 op zondagnamiddag, mochten de heren van Ha-Stu de wei in tegen het reserveteam van eredivisionist Houten. Beide ploegen stonden na vier  duels in de top van ranglijst dus het beloofde vooraf al een kraker te worden.

De wedstrijd begon voor de Nijmegenaren goed; al snel kwamen de studenten op 0-3. Houten wist zich snel te herpakken en kwam op gelijke hoogte. Het vervolg van de eerste helft was gelijkopgaand: beide teams gaven elkaar geen strobreed weg, waarbij de doelman van de Nijmeegse ploeg een fantastische eerste helft speelde. Met een minimale voorsprong ging Ha-Stu de rust in: 10-11.

In de rust werd nog even doorgenomen wat beter kon en waar de kansen lagen. Toch bleef ook na de pauze de wedstrijd in evenwicht. Ook in deze helft konden de Nijmegenaren rekenen op uitstekend keeperswerk. In de aanval werd een een aantal keer met loeiharde afstandsschoten gescoord. Tot de laatste minuten bleef het een nek-aan-nek race. In de laatste minuut, bij een stand van 23-23, werd een aanval van Houten gepareerd, waardoor Ha-Stu nog één kans kreeg om het verschil te maken. en dat lukt  want ook deze aanval werd opnieuw omgezet in een doelpunt. Uit de laatste aanval wist Houten geen treffer meer te slepen, waardoor Ha-Stu twee enorm belangrijke punten uit het vuur sleept:23-24.

Coach Alex Plum omschreef de wedstrijd als een prestatie van het collectief, waarbij de punten met name in de dekking zijn binnengehaald. De mannen van Ha-Stu gaan dankzij deze overwinning alleen aan de leiding in de tweede divisie A. Volgende week wacht weer een thuisduel, tegen het Haagse Hellas 2