Hastu wint de derde helft

Een mooie handbal avond in de sporthal van Naaldwijk, waar voor de mannen van Westlandia nog de strijd tegen degradatie op het spel stond en voor Hastu een eervolle wedstrijd voor veel oud gedienden. De zaal zat bomvol, twee teams die een sportieve prestatie wilden neerzetten en beide wilden winnen. Ondanks dat de broodnodige punten naar Naaldwijk gingen, waarvoor chapeau voor de constante vechtlust, zorgden de scheidsrechters voor een minder goed gevoel bij de wedstrijd bij beide teams. Hastu heeft in de tweede helft ongeveer vijf minuten niet in ondertal gestaan.

Zelf hebben we onvoldoende goede kansen gecreëerd, en dan wordt zo'n combinatie best onhandig, sprak chirurg sef, die achteraf baalde dat hij zich had aangeboden om te rijden.

De begin opstelling startte met alle vertrekkende spelers, zoveel zijn het dus, baalde beul Frank die als vertrekkende speler geblesseerd aan de kant moet toe kijken. Hier nog eenmaal een ode aan de vertrekkende spelers: Tom normaal vond ik toch altijd wel een gaatje door de dekking. Koen l genius die handbal soms verward met hard lopen zonder bal Koen S , de steen, ondanks z'n dertig jaar, altijd gepest als jongste Hastu lid en de bijnaam koen 1 heeft gekregen Roel, alias de neus, de Jacques van het veld en spokesman van de heren met name in kleedkamer en korsakov tribunaal Hans, papa en BMW rijder in hart en nieren. Zal wel balen dat hij niet zelf heeft terug gereden Frank, the voice, met zijn vertrek zal de bank stil en verlaten zijn. Ok met name stil.

De wedstrijd ging min of meer gelijk op en met een rust van 11-11 de kleedkamer in gingen waar Wouter inmiddels de wodka aan het voorbereiden was. Iets te vroeg, er moest nog een helft, die minder leuk was om mee te maken.

Gelukkig maakt drank meer goed dan sommigen in het zwart kapot kunnen maken en werden we welkom geheten op het eindfeest van Westlandia. Daar werden gelijk polonaises ingezet, beetje hakken om toch te laten zien dat we wel iets kunnen. Vervolgens een beetje te laat aan de terugreis begonnen, waar we mogen terug kijken naar best een geslaagd seizoen, derde plek, best goed als nieuwkomer.

Onze felicitaties gaan natuurlijk naar Atomium voor het kampioenschap en HVV succes bij de rangorde wedstrijden. Ik denk dat het voor iedereen een naar gevoel heerst dat in onze enorm spannende competitie ook twee degradanten te betreuren vallen. Beetje onterecht gevoelsmatig gezien het niveau in de collega divisie