Hellas krijgt weer lucht na winst op concurrent Oliveo

De handbalsters van Hellas begonnen scherp aan de wedstrijd tegen Oliveo. De dekking stond goed en hoewel aanvallend niet alles lukte liepen de Haagsen uit naar een riante 11-5 voorsprong bij rust.

De tweede helft gaf aanvankelijk een ander beeld. Oliveo maakte goed gebruik van een mindere fase bij Hellas en knokte zich terug in de wedstrijd. Het verschil werd echter niet kleiner dan drie doelpunten en in het laatste deel van de wedstrijd wist Hellas weer wat uit te lopen naar een 21-15 eindstand.

Een verdiende overwinning en twee belangrijke punten voor Hellas, waar keepster Naomi van der Geest na een vervelende blessure dit seizoen voor het eerst in actie kon komen.

De Haagse doelpunten kwamen van Jessica van Gaalen 5, Michelle Favre 4, Jolanda Boks en Paulien Barendrecht beiden 3, Lucija Pavkovic en Larissa Wouters beiden 2, Tessa Tramper en Abbey Hendriks beiden 1.