HMC Achilles verlies van Handbal Venlo 2

Afgelopen zaterdag speelde Heren van HNC Achilles hun tweede thuiswedstrijd tegen HandbaL Venlo 2. De start van de wedstrijd gaf ook alle reden voor die gezelligheid, HMS had de verdediging dicht en de aanval liep lekker.

Tijdens het plaatsingstoernooi eind vorig seizoen, hadden beide teams ook tegen elkaar gespeeld. In een spannende wedstrijd won Venlo toen dankzij een strafworp in de laatste seconde. Die ervaring wilde niemand nog eens meemaken. Met de potentie van het huidige HMS team hoeft dat ook niet.

Het lukte HMS niet om weg te lopen bij Handbal Venlo en zo wisten zij de rollen om te draaien. Nu moesten de heren van HMS in de achtervolging en dat bleek lastig. Niet omdat de kwaliteit of de conditie minder was dan de tegenstander, maar wel omdat het vaak net niet lukte. Mooie uitgespeelde aanvallen, overtuigende schoten op doel en sterke dekkingsacties werden te vaak afgewisseld met slechte passes en onhandige keuzes.

Op elkaar ingespeeld raken heeft tijd nodig, soms langer dan je hoopt. De kwaliteit is er zeker, en het seizoen is nog lang. Toch blijft het een naar gevoel, zowel als speler als voor het publiek, wanneer je een wedstrijd verliest die je echt niet had hoeven te verliezen. Eindstand 23 – 27.