Initia Hasselt eenvoudig lang Quintus

Na een lang tussenseizoen werd in de Alverberg het startschot gegeven voor de BENE-League 2017-2018. De Hasselaren ontvingen het Nederlandse Wematrans/Quintus.

Hasselt startte trefzeker aan de BENE-League: na drie minuten stond er 3-0 op de bordjes dankzij Roelants, Vossen en Houbrechts. Hasselt bleef de betere ploeg en kon na goed 10 minuten een 8-3 voorsprong voorleggen. Vossen was erg secuur in de afwerking en was goed voor zeven doelpunten in de eerste helft. Quintus begon beter te combineren en dat vertaalde zich in doelpunten van Koop en De Maat: 19-12 na 28 minuten. Uiteindelijk kon Initia gaan rusten bij een veilige 21-13 voorsprong.

In de tweede helft controleerde Hasselt voornamelijk haar voorsprong. Quintus kon op geen enkel moment meer aanspraak maken op de overwinning. Het spel werd wat bitsiger, waardoor tijdstraffen de wedstrijd wat ontsierden. Hoe dan ook: Hubo Initia Hasselt won de openingswedstrijd van de BENE-League met 37-24 tegen Wematrans/Quintus.

Volgende week trekt Hubo Initia Hasselt naar Bocholt. Eén week later is het in de Alverberg te doen tegen... Sporting NeLo!

Hubo Initia Hasselt: Cedric Barthels, Tim Houbrechts 5, Adrien Cusumano, Niels Kelchtermans, Andrei Buciuman 1, Ruben Roelants 3, Tom Robyns 5, Bram Van der Goten 1, Robbert Bogaerts 5, Brian Meulders 1, Brecht Vanbrabant, Mattias Van Criekinge 5, Dylan Vossen 10, Jelle Vonckx, Ben Kranzen 1

Wematrans/Quintus: Lars Hemmes, Lex Dofferhoff 1, Ard Vollebregt 4, Dean Van Haeren 2, Niels Van Lier 1, Collin De Vette 2, Chris De Bakker 1, Max De Maat 5, Nick De Knegt, Alex Koop 2, Rick Van Ravesteijn 4, Rene De Bakker,

Scheidsrechters: Evers - Tuinstra