LIONS 2 verschalkt Aalsmeer 2 in de slotfase

Ook de handballers van OCI-LIONS wisten het eerste competitiewedstrijd in de eredivisie  winnend afte sluiten tegen maar dan FIQAS Aalsmeer 2. De Limburgse talenten hadden echter meer moeit met hun tegenstander dan hun grote broer een dag eerder.

De ploeg van trainer coach Bart Hofmeijer moest er duidelijk nog inkomen want zij keken na goed tien minuten tegen een 10-3 achterstand aan. Een verschil dat zij gedurende de eerste helft niet van het scorebord konden wissen. Er werd in de Bloemhof gerust bij een 19-13 ruststand.

In de tweede helft pakte LIONS het anders aan. Met een offensieve dekking wist men Aalsmeer van het scoren af te houden en kon men zelf langzaam en punt voor punt dichterbij de tegenstander komen. Bij 21-21 kwam de verlossende gelijkmaker op de het scorebord, maar pas in de slotfase kon LIONS het gaatje slaan wat nodig was om de Aalsmeerse talenten van zich af te schudden. Uiteindelijk zegevierde LIONS 2 met 30-32 in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen.

Trainer coach Bart Hofmeijer liet na afloop weten dat daar juist de kracht van LIOSN 2 in schuilt. “De conditie van de spelers geeft de doorslag waardoor men juist op het einde de wedstrijd naar zich toe heeft kunnen trekken”.