LIONS te sterk voor Sasja

In het Antwerpse Hoboken stonden Sasja en OCI-LIONS voor de tweede BENE-League wedstrijd van het nieuwe seizoen tegenover elkaar. Op voorhand wist men bij Sasja dat men het moeilijk zou krijgen tegen LIONS, maar de ploeg van Alex Jacobs hielp in de beginfase van de wedstrijd de Nederlanders wel in het zadel door te veel kansen te missen. De slechte beginfase speelde de Belgen de gehel wedstrijd parten.

Na twee gemiste open doelkansen van Sasja in de eerste minuten, was het LIONS dat via Ivo Steins in de derde minuut de score openden. Aaron Vandewoestyne scoorde de eerste voor Sasja. Vervolgens werden meerdere open doelkansen werden gemist als ook twee strafworpen. Er moet wel gezegd worden dat de doelman van LIONS Luuk Hoiting, een uitmuntende  prestatie neerzette en verschillende doelpunten die al gemaakt leken toch uit zijn netten wist te houden.

LIONS  liepen dan ook via  1-4  uit tot een 2-8 voorsprong. Halverwege de tweede helft begon de Sasja motor aan te slagen en met enkele mooie doelpunten van Bert  Bisschop en ook Nemanja Kostic en Yme Bertels die hun duit in het zakje deden kwamen onze jongens terug tot 6-9. Een fout van Nemanja Kostic op een doorgebroken LIONS speler leverde echter een rode kaart op maar Stijn Gijs naam de taak van pivot succesvol over LIOSN liep in eerste instantie  weer uit naar 6-13 (21’) LIONS werd wat nonchalant en wilde ook soms te snel afronden waardoor Sasja de kans kreeg in rap tempo terug te komen naar 10-13 (25’) NA een time-out herstelde LIONS zich weer en bleef gelijk opgaan tot aan de rust, Ruststand 14-18.

Het eerste kwartier van de tweede helft kregen de supporters hetzelfde spelbeeld als uit de slotfase van de eerste helft te zien. Er werd om en om gescoord, maar waren er ook mooie reddingen door beide keepers. Het waren vooral Stijn Gijs en Hans Lamberigts die goed bij schot bleven voor de Antwerpenaren. Halverwege de tweede helft begon de motor bij Sasja echter te sputteren. Mede door de vermoeidheid werd er veel balverlies geleden dat genadeloos afgestraft werd door vooral Kai Feldman en Neno Rebelo. LIONS  kon in het slot kwart van de wedstrijd  dan ook van 19-23 uitlopen naar een toch duidelijke 25-35 overwinning

Voor Sasja: Lamberigts 6, Gijs 5, , Bisschop 4,  Vandewoestyne 3, Bertels 2, Rola 2, Kostic 1, Jacobs 1,

Voor Lions: Feldman 7, Rebelo 7,  Janssen 4,  Steins 4, Ramos 2,  Bergen 2, Schmeits, Stavast 2, Versteegden 2.