LIONS treft Hurry Up in de halve finale om de landtitel

De handballers van OCI-LIONS stuiten deze maand in de strijd om de landstitel in de halve finale verrassend op JMS Hurry Up. Zelf wonnen de Limburgers hun laatste play-offs wedstrijd uit bij Quintus na een 10-21 ruststand redelijk gemakkelijk met 24-32.

Vanaf het begin was LIONS de bovenliggende ploegen en was het duidelijk dat ze geen cadeautjes wilde afgeven aan de Heulse ploeg die nog volop in strijd was met AES Arnhem  voor een plek in de BENE-league van komende seizoen. LIONS speelde een fraaie eerste helft waarin het weer overduidelijk liet zien dat als de ploeg op stoom is er niet veel te halen valt. De eerste tien minuten verliep het nog gelijk op maar daarna nam LIONS het heft in handen en ging men van 4-6  in tien minuten naar 7-15. De Heulse ploeg had geen antwoord op de felle offensieve dekking van LIONS die mede daardoor en een efficiënte afwerking door konden stomen naar de 10-21 ruststand.

In de tweede helft nam LIOSN wat gas terug, kregen een aantal kernspelers rust en kreeg Quintus de gelegenheid om wat beter in de wedstrijd te komen. Dat leidde er toe dat de Heulse ploeg halverwege de tweede helft was teruggekomen naar een zes punten achterstand 21-27.  LIONS trek weer even door en gaat weer naar een acht punten voorsprong maar laat de Heulseploeg in de slotfase weer terugkomen door slordig spel naar 24-29. Het laatste woord was dan toch weer voor de ploeg van trainer coach Mark Schmetz die uiteindelijk zegevierde met 24-32.

De eerste plaatst in de poule, vanwege een veel beter doelsaldo dan Aalsmeer, betekend dat men verrassend tegen Hurry Up in de halve finale moet spelen. De ploeg uit het Drentse Zwartemeer onder leiding van Martin Vlijm verloor zaterdag verrassen met ruime cijfers  uit bij Bevo: 32-25, de ploeg waar hij de afgelopen drie jaar trainer coach is geweest. Een fikse tegenvaller voor Hurry Up.