Met V&L moet men rekening houden dit seizoen

Geleense ploeg maakt het VOC erg moeilijk.

Afgelopen wekend stonden de nummers één Vlug en Lenig  en twee VOC Amsterdam  uit de eredivisie bij de dames in Amsterdam tegen over elkaar .  De Limburgse koploper had de eerste vier wedstrijden gewonnen tegen de onderste vier ploegen terwijl VOC ook hun vier wedstrijden had  gewonnen maar daarbij inmiddels al wel  met succes tegen Quintus en Dalfsen gespeeld . De confrontatie tegen VOC was voor de Limburgse ploeg een belangrijke testcase waar de ploeg daadwerkelijk zou staan.

Afgelopen zaterdagavond is duidelijk geworden dat men dit seizoen weldegelijk rekening moet gaan houden met de ploeg van trainer coach Richard Curfs, die na de 16-16 ruststand met 28-25 verloor.  De ploeg die afgelopen seizoen op de zevende plaats eindigde heeft het de landskampioen niet gemakkelijk gemaakt  Tot halverwege de tweede helft was het een gelijkgaande wedstrijd waarbij VOC in de meeste gevallen  een kleine voorspong  van een  en een enkel keer twee doelpunten wist te pakken maar V&L telkens weer op gelijk hoogte wist te komen en een enkele keer ook de voorspong wist te pakken.

Het kantelmoment lag zo halverwege de tweede helft als V&L bij een stand van 19-18 in korte tijd tegen een drietal tijdstraffen aanloopt. Vooral de twee tijdstraf van Rosanne Beijers bij 21-19 bleek V&L het meeste pijn te doen ondanks dat men nog  wel de 21-20 scoorde liep VOC voor het eerst uit naar een verschil van drie doelpunten  23-20. Sabien Storken zorgde nog wel voor de 23-21 tussenstand maar vervolgens liep VOC uit naar 28-21 met nog vijf minuten te spelen. In de slotfase wist V&L de schade nog te repareren maar kon niet voorkomen dat men met opgeheven hoofd de eerste nederlaag van het seizoen moest incasseren: Eindstand  28-25.

Scores: Annika Noordink 5, Diana Houben 4, Milou Janssen 4, Verona Peeters 4, Rosanne Beijers 3, Sabien Storken 3, Maxime Drent 2. Naast de speelsters die scoorde speelde ook keepster Kelly Hoffmans weer een belangrijke rol in het doel van V&L.