Moeizame zege Volebdam op Nieuwegein

In Nieuwegein speelden de handballers van Nieuwegein en Kras Volendam hun achtste finalewedstrijd uit het bekertoernooi. Het werd de wedstrijd van de rentree van Maurits van Buren die aan het begin van het seizoen ernstige geblesseerd raakte aan zijn knie. Daarnaast werd het een wedstrijd met een drieluik waarin de handballers van Nieuwegein in het tweede deel Volendam toch wel even hebben laten zweten maar uiteindelijk betalen de vele trainingsuren van Volendam zich dan toch uit.

In de eerste vijf minuten liep Volendam al weg naar 1-4. Een ruime overwinning leek in de maak maar Nieuwegein herpakte zich en kon in het vervolg goed bijblijven en er een spannende wedstrijd van maken. Het verschil liep niet meer verder op al werd het na 20 minuten nog wel 5-10. Het werd dan toch een moeizame wedstrijd voor de Noord Hollanders die Nieuwegein helemaal terug zagen komen in de laatste tien minuten van de eerste helft. Met een 11-11 stand zochten beide ploegen de kleedkamer op.

Wie dacht dat Volendam in de tweede helft wel orde op zaken zou stellen kwam bedrogen uit Nieuwegein man brutaal het initiatief en liep naar 16-13 (42’) Toch koste het de thuisploeg veel kracht. Volendam kon weer langzaam terugkomen in de wedstrijd. Met nog 12 minuten te spelen nam de ploeg van Piotr Konitz weer de leiding (17-18) en kon daarna ook weer uitlopen naar een verschil van vijf doelpunten: 18-23 om uiteindelijk met 20-25 de wedstrijd winnend af te sluiten en zich daarmee te plaatsten voor de kwart finale.

“Jammer”, aldus Remko Thiers na afloop.  “Je merkt dat je op het einde net iets te kort komt en dan betalen het groot aantal trainingsuren zich uit.  Maar het was al top dat we zo lag konden bijblijven en het Volendam beste wel moeilijk hebben kunnen maken”