Nipt gelijkspel voor BFC tegen Aristos

Zaterdagavond 16 september werd in de Aristoshal in Amsterdam de wedstrijd gespeeld tussen Def-Fire Aristos en Smezo BFC.

Vanaf het allereerste ogenblik nam het team van BFC het initiatief en na een kwartier was de stand dan ook 5 -6 in het voordeel van de Zuid Limburgers. Op dat moment kreeg BFC te maken met een flinke tegenslag als Rik Elissen het veld verlaten met een enkelblessure.

De beide scheidsrechters waren van plan om de wedstrijd strak in de hand te houden en daarom vielen er aan beide zijden al snel na het begin een aantal waarschuwingen en tijdstraffen. Toch wist Aristos in het spoor te blijven en maakte  men het BFC erg lastig. Er werd beurtelings gescoord en de ruststand was dan ook redelijk in evenwicht met een klein voordeel voor BFC:  12-13.

Na rust begon de wedstrijd zoals hij was geëindigd. de ploeg van Coach Nick Onink ging door met scoren en wist de voorsprong uit te breiden tot  drie doelpunten. Op dat moment sloeg de wedstrijd om. Aan BFC kant regende het waarschuwingen, tijdstraffen en strafworpen. Ivo Elissen liep na 42 minuten tegen zijn derde tijdstraf aan en mocht het veld verlaten. Ondanks dat wist het team van BFC de voorsprong van drie doelpunten vast te houden.

De laatste 15 minuten was er echter geen houden meer aan. Aristos kreeg maar liefst vier strafworpen mee die allemaal werden benut. Hierdoor werd het verschil teniet gedaan en zo kon het gebeuren dat vier minuten voor tijd BFC zelfs op achterstand kwam.

Alles werd eraan gedaan om in ieder geval toch nog één punt mee naar huis te kunnen nemen. In de laatste minuut wisten de Limburgers dan toch nog een doelpunt te scoren waardoor de stand gelijk werd. In de allerlaatste seconde was het de keeper van BFC Freek Janssen die  met een miraculeuze redding een verdient punt veilig wist te stellen: 26-26

Ondanks dat men er nog een gelijkspel uit wist te slepen was het gevoel dat men een punt achtergelaten heeft in Amsterdam. Gezien het spel had er meer ingezeten voor de gasten uit Limburg