Olympia’89 blijft in hoek zitten waar klappen vallen

De handballers van Olympia'89/DOS'80 hebben het tij voorlopig niet weten te keren in de eerste divisie. Thuis tegen het ervaren en geslepen FIQAS Aalsmeer 3 werd er nipt verloren (25-26), de vierde nederlaag op rij. Het spel bood echter genoeg perspectief om niet te gaan somberen.

Pijnlijk was wel dat Olympia verloor ondanks een goede wedstrijd en ondanks het feit dat het grote delen van de wedstrijd op (ruime) voorsprong stond. Maar de routiniers van Aalsmeer bewezen de week ervoor al over een lange adem te beschikken toen het tegen Nieuwegein in de laatste 2,5 een achterstand van 4 punten inruilde voor een gelijke eindstand. Helaas kwam die kwaliteit ook in de Mondriaanhal tot uitdrukking.

Wout van Iperen was er zaterdagavond niet bij. Hij werd vervangen door Ben Woolfitt, die door het samenwerkingsverband nu ook het rood-zwart draagt. Normaal gesproken doet hij dat in heren 2, maar deze wedstrijd dus in heren 1. Zijn invalbeurt smaakte naar meer, want hij speelde prima.