Olympia ’89 weet eindelijk weer te winnen

Na vier nederlagen op rij hebben de handballers van Olympia'89 uit Oss afgelopen weekend weer eens gewonnen in de eerste divisie. Tijdens de laatste twee verloren wedstrijden was al duidelijk te zien dat een ommekeer van de Ossenaren niet lang meer op zich zou wachten. Tegen Aalsmeer 3 en Snelwiek  werd goed gespeeld  maar dat leverde beide keren nog geen een zege op. Zaterdagavond bij Hercules, degradant uit de eredivisie, was dat wel het geval: 29-36 (rust: 15-16).

De overwinning kwam pas in de slotfase tot stand. Olympia had een wat bredere bank dan de opponent en dat bleek uiteindelijk het verschil, want daar waar de ploeg van trainer Frans van Erp makkelijk bleef scoren, daar moest Hercules er steeds meer moeite voor doen. Dat conditionele aspect zorgde ervoor dat de thuisploeg de doelpuntenwedloop niet kon volhouden. Zo sleepte Olympia de punten in de slotfase uit het vuur, en klimt men weer een plaats op de ranglijst