Opleidingsteam Quintus kandidaat nacompetitie

Kwintsheul - Door de 33-28 overwinning op het Rotterdamse Snelwiek maakt het Opleidingsteam van Quintus een grote kans op deelname aan de nacompetitie voor een plek in de eredivisie. Het team van coach Rob Vis beschikte vrijwel de hele wedstrijd over een kleine voorsprong.

Vis coachte de wedstrijd in plaats van Carel van Esch, omdat hij door de handbalbond werd beoordeeld voor zijn trainersdiploma HT4. Hij zag zijn broer Paul uitblinken in het Westlandse doel. In de lastige fases van het boeiende kijkspel hield Vis zijn ploeg knap overeind. Vis stopte in het begin veel ballen vanaf de cirkel en was ook in de slotfase belangrijk voor zijn team.

Andere uitblinkers waren de makkelijk scorende Mark van Vliet (6x) en Mark Broers (5). Ook Roald Stuiver, teruggehaald uit het derde team, met zijn bekeken passjes drukte zijn stempel op het Westlandse spel. Hij vond broer Arjan Stuiver, die eerder ook voor Quintus uitkwam, tegenover zich bij Snelwiek. De twee Stuivers lieten zien allebei nog steeds over een formidabel schot te beschikken. Roald scoorde zevenmaal en broer Arjan elf keer.

Na de 14-11 ruststand kwamen de Rotterdammers bij 20-18 nog even dichtbij, maar verder liet Quintus het niet komen. Met een serie snelle tegenaanvallen en geraffineerd spel vanaf de cirkel speelden de Westlanders de partij gecontroleerd uit.

Doelpunten Quintus: Roald Stuiver (7), Mark van Vliet (6), Mark Broers (5), Nigel Zuiderwijk (4), Dean van Haeren (4), Marco de Bakker (3), Wesley Roeleveld (2), Jelle Melkert en Koen Dekker.

AD SPORT/PETER LOTMAN