Rode kaart nekt HVBS tegen Houten

De eerste speeldag van de competitie in de hoofdklasse B was hoopgevend met een punt tegen Handbal Heeten voor de handbalsters van HVBS uit Bunschoten. Daarna werd het toch allemaal wat mindere mede onder invloed van een aantal blessures.

Zo ook afgelopen weekend in de uitwedstrijd tegen het gepromoveerde Houten. Trainer coach Aart Souverein miste vijf speelsters waardoor hij genoodzaakt was twee jeugdspeelsters van 16 jaar mee naar Houten te nemen. Ondanks alle tegenslag ging het de ploeg in eerste instantie nog voor de wind. Er werd gerust met een voorsprong van drie doelpunten: 9-12.

In de tweede helft kon men die voorsprong nog vasthouden tot 13-16 maar toen er een van de ervaren speelsters van HVBS met drie keer twee minuten van het veld werd gestuurd was de koek op. Houten kantelde de wedstrijd en won met 22-19

“We moeten realistisch blijven en hard blijven werken” aldus Souverein na afloop