Sasja: het wil maar niet lukken

De verplaatsing naar Hasselt staat gelijk aan een spannende wedstrijd, en ook nu was het niet anders. Hasselt had hun twee thuiswedstrijden met winst afgesloten en hun twee uitwedstrijden verloren. Sasja heeft nog altijd geen punten, alhoewel het spelniveau de laatste weken wel in stijgende lijn gaat. Kevin Jacobs stond terug in de basis en het was hopen dat de blessure niet terug zou opspelen.

De wedstrijd begon vrij gelijk opgaand, scores langs beide kanten. Hans Lamberigts nam de eerste drie doelpunten van Sasja voor zijn rekening. Sam Theyssens zette een puike prestatie neer in het Sasja doel en stopte onder andere twee strafworpen. En Gert-Jan Mathijs was overal te vinden en was een gevaar voor de Hasseltse verdediging.

De scheidsrechters (zonder waarnemer!) waren zeer streng van in de beginfase en strooiden kwistig met gele kaarten en tijdstraffen. Hierdoor werd het tempo soms wel uit de wedstrijd genomen en tegenaanvallen afgebroken. Naar het einde van de eerste helft toe kregen we voor de één of andere onverklaarbare reden een inzinking. Niets wou nog lukken, balverlies, gemiste kansen, fouten, … en Hasselt kon in de laatste vijf minuten uitlopen van 9-9 naar een 13-9 ruststand.

In de tweede helft kon Sasja stilaan dichterbij sluipen, maar er bleef altijd een verschil van twee,  drie, vier doelpunten verschil op het scorebord staan. De scoremachine van Sergio Rola en Jasper Roelants kwamen wel serieus op dreef. Maar een kleinigheid zoals balverlies of een fout voorkwam telkens dat we op gelijke hoogte konden komen.

Een fast break van Sasja werd afgebroken om een speler van Hasselt twee minuten te geven. Een vijftal minuten voor het einde waren we genaderd tot op één doelpunt van Hasselt en toen weer lukte het niet meer. Met een 29-25 eindstand tot gevolg.

Het talent is er, het potentieel is er. Maar we moeten alleen leren om elke minuut van de wedstrijd geconcentreerd te blijven en te blijven vechten, voor de ploeg en om te winnen.

Voor Sasja: Dias 15’ / Theyssens 45’ / Gijs 1 / Roelants 4 / Soetaert / Kostic  / Vandewoestyne 4 / Jacobs 2 / Bisschop / Bertels / Lamberigts 6 / Rola 4 / Mathijs 4.

Voor Hasselt:  Barthels 1 / Houbrechts 2 / Cusumano 2 / Buruimar 3 / Roelants 4 / Robijns 5 /  Kohlen 1 / Bogaerts 3 / Vossen 8.

Tijdstraffen: Sasja 4 x 2’   -   Hasselt 6 x 2’