SEW 2 verliest de focus en verlies daarmee ook de wedstrijd tegen Vido

Het verschil bij aanvang van de wedstrijd tussen Vido en Westfrieskand SEW 2 was slechts één pun in het voordeel van Vido. Daarbij moet wel aangetekend worden dat SEW nog een inhaalwedstrijd thuis tegen Voorwaards heeft openstaan.

Vorige week had de ploeg de derby tegen VWW in Wervershoof al nipt verloren, echter ook afgelopen weekend moest men tegen het gepromoveerde Vido nip zijn meerdere erkennen.

Bij rust had de ploeg van trainer coach Johan van der Zwaan nog een ruime voorsprong: 9-13 maar aan het einde bleek dat Vido toch te sterk was en met 24-21 de wedstrijd winnend af sloot.

Het niet goed omgaan met overtal en of ondertal situaties gaf te veel spanning in de ploeg. Bij een 16-18 voorsprong trok Vido daardoor de wedstrijd naar zich toe en kwam SEW op een 22-18 achterstand. Daarmee was Focus weg bij de ploeg uit Nibbixwoud en kon Vido dorstoten  naar de overwinning