Sporting NeLo maakt het zichzelf nog moeilijk

Sporting NeLo heeft het zichzelf wel heel moeilijk gemaakt gisteren. Op zich zitten we zeker goed op schema met een 5 op 10, maar het scheelde niets of de rode lantaarn van de BeNe-league ging er met de winst vandoor.

Dat had Sporting voor een groot deel aan zichzelf te wijten. Quintus was gewoon veel agressiever. Dat mocht Daan Versleeuwen aan den lijve ondervinden, want na zijn eerste doelpunt werd hij hardhandig in de lucht achterover geduwd en kwam heel hard op het Neerpelter parket terecht, resultaat : helemaal groggy, 3 hechtingen in de elleboog en wellicht rechter ringvinger gebroken. Met de nodige verzorging van dokter en kine ging Daan in de kleedkamer een beetje bijkomen en proberen terug op de wereld te komen. Maar wat doet een harde handballer met een groot Sportinghart als Daan dan? Natuurlijk: in de tweede helft terug komen met nog 3 doelpunten erbij en dus heel belangrijk zijn voor het team! We moeten voorzichtig zijn, maar ik denk niet dat een voetballer het hem zou nadoen!

Sporting begon goed aan de wedstrijd. Het eerste kwartier liepen we 7-3 en 8-4 uit. Toen was het mooie handbal voorbij en kreeg Quintus regelmatig de rode loper uitgerold. Sporting moest het zonder linkshander doen, Vandebeeck is immers ook nog steeds out, terwijl Quintus er maar liefst 5 had. De trefzekerste was Koop maar ook De Vette hielp Quintus langszij. 10-9 na 20 minuten en uiteindelijk 12-13 aan de rust.

We gaven zo de nodige inspiratie aan Quintus, dat er helemaal in geloofde en er dus ook vol voor ging! De nodige peptalk en instructies werden gegeven, maar het tegenovergestelde werd op het veld gelegd ! Quintus maakte dankbaar gebruik van de verkregen ruimte. De onzekerheid nam toe en een nederlaag leek met 14-20 onafwendbaar na 39 minuten.

Dat was echter zonder ene Vlatko Tasevski gerekend. Hij verdeelde het spel, liet topscorer Vernooy succesvol aanleggen en scoorde zelf ook nog eens op zijn eigen gekende wijze. Heel hoog opspringend en verschroeiend hard uithalend! Vlatko traint bijna dagelijks na zijn training nog even individueel. Hij springt vele lengtes op en af om zijn sprongkracht te verbeteren, en met succes ! Via 16-21 trok Tasevski zijn team tot bijna langszij: 25-26 na 50 minuten.

De spanning was te snijden. Je kon er ook geen staat op maken, want ook de scheidsen speelden een rol. Met 16x (!) 2-minuten, netjes verdeeld over beide ploegen, hadden zij invloed op het verloop van het spel – jammer!

Bij een 28-28 stand gooide Tasevski zijn 8e tegen de netten met nog 1,5 minuut te spelen. De invallers Polfliet (knappe save) en  kersvers international Philip Cnyrim (maakte een tegenaanval onschadelijk) hadden een belangrijk aandeel in het houden van de voorsprong. Quintus kwam nog in balbezit, nam nog een time-out, zette een extra veldspeler in, maar Sporting kon de voorsprong nipt vast houden: 29-28 winst tegen de hekkensluiter. Zeker geen geweldige prestatie, maar de punten zijn binnen en dat is het belangrijkste.

We houden Tongeren en Sasja op dit moment achter ons en we staan op slechts 2 punten van de derde, alles is dus mogelijk. Volgende week mogen we naar Bocholt-killer Aalsmeer en dat wordt weer een hele zware wedstrijd.

NeLo: Polfliet, Van Leeuwen, Van Sloot, Habraken, Versleeuwen 4, Jerry, Tasevski 8, Vernooy 10/1, Schroeder, Cnyrim, Follon, Marx 3, Lukkesen, Denert 2, Pastoor2. 8x 2'

Quintus: De Knegt, Obbens, Hemmes, Dofferhof 2, Vollebregt, Van Lier, de Vette 4, C de Bakker 2, Roeleveld 1, Koop 9, Van Ravestijn 6/3, R de Bakker, Landweers, van den Driest 4. 8x 2'

SR’s: Schols en Thomassen