Sterke start voor handballers van EHC

Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd van het seizoen voor de heren van EHC op het programma. De mannen onder leiding van oefenmeester René van Mulken hadden een uitwedstrijd op het programma staat tegen Olympia’89 in Oss.

Vorig seizoen speelde EHC ook tegen deze ploeg. Toen werden beide wedstrijden (thuis 20-33, uit 31-25) verloren. Deels had dat toen te maken met de overgaan naar de Eerste Divisie, waar het handbal sneller en dynamischer is. Dit seizoen weten de heren veel beter wat ze kunnen verwachten. Ze hebben een nieuwe trainer met René van Mulken en daarnaast keerde  Djimmy Nolet terug naar EHC.

Ook dit jaar kan de ploeg rekenen op volop support. Er ging een bus vol toeschouwers mee om de heren in Oss aan te moedigen. Zeker tijdens de tweede helft hadden zij hier veel steun aan en gaf dit extra energie voor de wedstrijd.

De eerste helft ging gelijk op. In de basis stond een zeer jong team in de leeftijd van 19 tot 24 jaar. Olympia startte sterk maar EHC kon goed volgen. Tot tien minuten voor de rust ging het gelijk op en was de stand  gelijk. EHC miste echter de nodige kansen, wat wellicht met het spelritme te maken kan hebben. De selectie heeft in de voorbereidingsperiode nog niet met een volledig team kunnen trainen. Door een tweeminutenstraf in laatste 10 minuten van de eerste helft aan de kant van EHC kon Olympia ‘89 vier doelpunten uitlopen en dit hield stand tot aan de rust (18-14).

In de tweede helft gingen de mannen van EHC gedreven van start, op zoek naar doelpunten om het gat van vier goals te kunnen verkleinen. Al gauw werd dit verschil teruggebracht naar twee doelpunten. Door opnieuw twee straffen aan de kant van EHC liep Olympia ‘89 weer uit naar een verschil naar vijf doelpunten. Ondanks deze tegenslagen bleef men er in geloven, opgezweept door het aanwezige publiek van EHC.

Er werden echter kansen gemist door scherpte en ritme, maar door inzet en strijd werd het nog spannend aan het eind. Doordat  Olympia‘89 in de laatste twee minuten nog twee straffen kreeg, rook EHC zijn kans.  Door de overtalsituatie gingen de gasten  man tegen man spelen, en veroverde hiermee vaak de bal en kwam het zelfs tot op één punt verschil. Er was echter  onvoldoende tijd om ook nog de gelijkmaker te maken. De tweede helft werd wel winnend afgesloten (12-15), maar het was niet voldoende om één punt mee te nemen naar huis.

Er is duidelijk een verschil met vorig seizoen. De ploeg heeft  meer ervaring door hun eerste seizoen in de Eerste Divisie en dat zie je terug in de strijd. Als men de komende weken met een volledige selectie kan gaan trainen, gaan er zeker punten binnengehaald worden en wordt het een mooi seizoen.

Op zaterdag 16 september speelt EHC de eerste thuiswedstrijd tegen Atomium ’61 in sporthal De Fluit om 20.00 uur!

Doelpunten EHC: Pim Hessing 8, Tim Lammers 6, Don Hessing 5, Djimmy Nolet 4, Jermaine Taco 4, Wessel de Rijk 2.