Tegenoffensief komt te laat voor HandbaL Venlo

Hoewel de handballers van Cabooter Group HandbaL Venlo met goede moed begonnen aan de wedstrijd tegen Houten kregen ze in de eerste helft geen grip op de aanval van de tegenstander. Dit,  in combinatie met een uitstekend keepende doelman, resulteerde halverwege de eerste helft in een omslagpunt waar Houten de overhand nam en gestaag uitliep op de worstelende thuisploeg.

Met acht doelpunten achterstand ging Handbal Venlo de rust in om in overleg met de trainers te zoeken naar een oplossing. Trainer Eric Eussen nam de keuze om de aanval drastisch om te gooien, dit bleek de juiste gok, gestaag knabbelde HandbaL Venlo aan de  achterstand en een dikke vijf minuten voor het einde stond er 21-23 op het scorebord. Een ongelukkige fase waarin Houten keer op keer, in een tijdspel situatie, een vrije worp of hoekworp toebedeeld kreeg bracht onze mannen in tijdnood en met de laatste seconden die wegtikten pakte Houten met 22-25 de overwinning.

Dat je dan de tweede helft wint met eenzelfde overmacht als Houten de eerste laat enkel zien dat er hard gewerkt is in de tweede helft. In de aankomende wedstrijd tegen Aristos zal er zestig minuten keihard gewerkt moeten worden, de Amsterdammers laten in het begin van de competitie zien goed op schot te zijn. De jacht op de eerste punten van het seizoen is in volle gang en alle pijlen zijn gericht op aanstaande zaterdagavond!