Tweede belangrijke zege voor BDC in drie dagen

De handballers van Smeeing BDC hebben voor de tweede keer in drie dagen goede zaken gedaan in de strijd om klassenbehoud in de Tweede divisie A. Na de winst van afgelopen weekend op Donar versloeg de ploeg van trainer coach Michel van der Horst dinsdagavond in de inhaalwedstrijd van drie weken geleden, Artemis ’15 uit Doetinchem in eigen huis met 17-18. Bij rust stond de thuisploeg bog op een 11-9 voorsprong.

BDC kende een slechte start  en kwam met 9-2 achter. “Daarna heb ik de dekking omgezet van 5-1 naar 6-0 en vanaf dat moment ging het veel beter. Mede ook door veel breaks, die fantastisch aangespeeld werden door onze keeper, kwamen steeds dichterbij. Dat leidde tot een achterstand van twee doelpunten bij rust” vertelt Van der Horst.

In de tweede helft bleef BDC het uitstekend doen in de dekking en legde daarin de basis voor de winst. Opnieuw kon men met behulp van de snelle breaks de achterstand wegpoetsen en een voorsprong pakken van twee doelpunten voor. In de laatste minuut maakte Artemis nog de 17-18 en hadden ze de laatste vijftien seconde nog balbezit maar daaruit was men niet meer in om de gelijkmaker nog te scoren.

“Het was een hele spannende wedstrijd waarbij denk ik de ploeg die het beste in de dekking stond met daarachter een puike keeper de wedstrijd gewonnen heeft” analyseert van der Horst de wedstrijd.