United Breda sluit weer aan bij de subtop

Na twee verloren wedstrijden was alles er het afgelopen weekend  op gericht om tegen MIC weer twee punten in Breda te houden. Op de ranglijst vooraf hadden beide ploegen een gelijk aantal punten.

Dat MIC niet was gekomen om de punten zomaar in Breda achter te laten bleek al aan het begin van de wedstrijd. Het was het team van trainer coach Marcel Idink dat brutaal van start ging. Na vier minuten stond er 0-2 op het scorebord. Het fel spelende MIC kon echter niet voorkomen dat de soms ongrijpbare Ellen Verkou  onreglementair werd aangepakt wat tot een strafworp leidde.  1-2 werd het na de benutte strafworp door Lisa Kaijen. Toch is het weer MIC wat weet te scoren: 1-3 door Georgie Eikenboom.

Hierna komt de ploeg van interim coach Harry Boumeester beter in de wedstrijd. Door twee scores van Ellen Verkou wordt de stand gelijk 3-3 (11’) Nadat Claudia Brauers nog een keer scoort voor de ploeg uit Meerrsen is het United Breda dat als eerste een gat weet te slaan. Door viermaal op rij te scoren, na een mooie break van Demi Srijdonk, wordt het 7-4 (17’) . Door doelpunten van Marlou Verkou, een strafworp, en Brenda Kaijen loopt het  erschil op naar vier doelpunten: 10-6. Door onzorgvuldigheid aan Bredase zijde wordt er vervolgens teveel balverlies geleden. MIC maakt daar gretig gebruik van en weet de stand naar 10-9 te tillen. Dit is ook tevens de ruststand.

Na rust is het Jessie Reumerman die de stand weer gelijk trekt 10-10. Met vier scores, met daarbij een mooie afgeronde break van Evelien Denis, aan Bredase zijde wordt er weer opnieuw een gaatje geslagen van vier doelpunten: 14-10. De rust is inmiddels terug in het team van United wat resulteerde in beter spel. De kansen worden beter benut. Halverwege de tweede helft is de voorsprong, mede door de vele tijdstraffen aan de Limburgse zijde,  inmiddels opgelopen naar dubbele cijfers: 23-13.

MIC heeeft moeite om het spel te controleren en heeft veel overtredingen nodig om het spel van United Breda te ontregelen. De wedstrijd is dan gelopen, maar door een goed spelende Svenja Walraven weten de gasten vanaf de linkerhoek de verdediging van Breda het wel erg lastig te maken. Zij weet voor  MIC, met vier scores, de stand nog wat op te leuken. Met een bijzonder fraai doelpunt weet Ellen Verkou, de hele verdediging op het verkeerde been weet te zetten nadat ze goed was aangespeeld door Lisa Kaijen, wordt het 25-17. Dat MIC daarna nog  tweemaal scoort is voor de statistieken, eindstand 25-19.

Door deze overwinning blijven de punten in Breda. Hiermee stijgt men naar vijfde plaats met evenveel punten als de nummer 3 en 4.

Komend weekend is er weer een thuiswedstrijd. Westlandia is dan de tegenstander in Breda. De aanvang van deze wedstrijd is om 20.45 uur.