Valse start voor Maurice van Zielst met United Breda

Zaterdagavond was Westlandia de tegenstander voor United Breda en de eerste wedstrijd met de nieuwe  trainer/coach Maurice van Zielst  op de bank. De Bredase ploeg  gingen voortvarend van start. Binnen 90 seconde stond er 3-0 op het scorebord door twee doelpunten van Ellen Verkou en een van Susan van de Essen.

Als Westlandia dan een strafworp mag nemen wordt deze door een voetfout afgekeurd. Hierna lopen de Bredase dames verder weg naar 4-0 door een score van Lisa Kaijen. Alles lijkt er op dat dit een makkelijke wedstrijd wordt tegen het op de laatste plaats staande Westlandia.

Schijn bedriegt gezien de eindstand al prijkt na 10’ spelen de 6-2 stand op het scorebord. Hierna weet de makkelijk scorende Esther Breukelmans met vier doelpunten de stand voor Westlandia een beter aanzicht te geven: 6-4.

Langzaam kruipt de ploeg van trainer/coach Marc Klein dichterbij. Bij 10-8 is het een en al Westlandia wat de klok slaat. Door vier doelpunten op rij weet Westlandia voor het eest op voorsprong te komen, als  ook Evelien Denis  dan het net weer weet te vinden voor United  Breda wordt het 11-12 Door scores over en weer wordt de ruststand  bepaald op 13-15.

Aan Bredase zijde vallen wel heel veel tijdstraffen iets wat in de tweede helft zijn voortgang kent. Met ook weer 4 tijdstraffen in de tweede helft komt de teller op een totaal van 7.

De tweede helft ging van start met een break  van Demi van Strijdonk. Hierdoor wordt het verschil weer terug gebracht naar een punt: 14-15. Door een strafworp, welke benut wordt door de eveneens makkelijk scorende Rebecca Swaans scoren ook de gasten: 14-16.

Na 36’ spelen weet Westlandia een voorsprong te nemen van vier punten, 16-20. Zo snel als de Bredase dames scoorde is het nu de Naaldwijkse ploeg die de kansen beter benutten. Toch gaat de Bredase ploeg  wederom de rug rechten en weet bij 19-20 weer de aansluitingstreffer te scoren . Met nog 20’ te spelen is er dan nog alles mogelijk.

Mede door de ondertal situaties  van United Breda is het Westlandia dat daar gretig gebruik van maakt. Mede ook door het slordige spel aan Bredase zijde weten de gasten weer een gat te slagen van zes doelpunten:  20-26. Door een viertal  doelpunten van Brenda Kaijen wordt de stand 23-27 en is de wedstrijd gelopen in het voordeel van Westlandia. Hierna weet Westlandia nog tweemaal te scoren zodat de eindstand 23-29 wordt.

Ondanks een weer goed keepende Tessa Haas, met weer een aantal fantastische reddingen, gaan de punten mee naar Naaldwijk. Om de overwinning te vieren gingen de dames uit het Westland een avond op stap in Breda.

Volgende week staat er een uitwedstrijd op het programma tegen VOC 2 in Amsterdam. VOC is medekoploper in deze tweede divisie B en nog ongeslagen.

Op 3 december is er weer een thuiswedstrijd. Dan komt de andere koploper BFC naar Breda. Wedstrijd is dan op zondagmiddag om 14.30 uur.